به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه 31 یکم خرداد ماه 1401، گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت مجاهد دانشمند شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامی می‌دارم.

رئیس مجلس اظهار داشت:‌جمع شدن ویژگی‌های درخشانی همچون شجاعت و پیشتازی در جهاد، انصاف و اعتدال و پرهیز از اقدامات شتاب‌زده و محاسبه نشده صفای باطن و لطافت طبع، عشق و علاقه بی‌نظیر به امام راحل و آرمان‌های انقلاب اسلامی در کنار فهم و تحلیل دقیق از مسائل سیاسی سراسر جهان اسلام و استعداد علمی کم نظیر از شهید چمران شخصیتی نمونه و الگویی بی‌بدیل برای تمامی جوانان ساخته بود.

وی افزود:‌شهید چمران انقلابی و بسیجی بودن خود را در گره‌گشایی از مشکلات مردم و مستضعفان عالم نشان می‌داد و با بی‌عملی و بی‌حاصلی بیگانه بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: دستگاه‌های تربیتی جمهوری اسلامی چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها با همت جوانان و عموم دلباختگان به آرمان انقلاب اسلامی باید به نحوی تحول یابد که تربیت جوانان نخبه و شجاع با الگوپذیری از امثال شهید چمران و سایر شهدای انقلاب اسلامی در آن استثناء و کمیاب نباشد.