به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جمهور سوریه تاکید کرد پیروزی روسیه در عملیات ویژه نظامی، باعث بازگشت توازن به جهان خواهد شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، بشار اسد در مصاحبه اختصاصی با این شبکه، گفت، قدرت روسیه و پیروزی آن در عملیات نظامی، توازن از دست رفته بین المللی را که کشور‌های کوچک جهان خواهان آن هستند، احیا خواهد کرد.

بشار اسد با حمایت مجدد از عملیات نظامی روسیه، افزود: روسیه متحد سوریه است. روسیه با جنگ مواجه است که فقط آن را مربوط به توسعه ناتو -آنطور که عده‌ای معتقدند- نمی‌دانم و این جنگ متوقف نشده است و حتی پیش از کمونیسم و پیش از جنگ جهانی اول وجود داشته و مستمر بوده است و نقش روسیه به عنوان بخشی از توازن بین المللی، اساسی است. می‌توانیم از دو زاویه به روسیه نگاه کنیم. زاویه متحدی که اگر در نبرد پیروز شود یا اگر جایگاه سیاسی آن در صحنه جهانی قویتر شود، به سود ماست. از زاویه دیگر، قدرت روسیه احیای توازن از دست رفته بین المللی است. حتی اگر بازگرداندن توازن به صورت جزئی باشد. این توازن که ما به آن چشم دوخته ایم در درجه اول بر کشور‌های کوچک که سوریه یکی از آنهاست، تاثیر می‌گذارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تهاجم ترکیه به سوریه خاطر نشان کرد: اگر تهاجمی صورت گیرد، مقاومت مردمی در مرحله اول وجود خواهد داشت. در مکان‌هایی که ارتش سوریه در آن‌ها حضور دارد و شرایط اجازه رویارویی نظامی را بدهد، این کار را انجام خواهیم داد. دو سال و نیم پیش درگیری بین ارتش‌های سوریه و ترکیه رخ داد و ارتش سوریه توانست بعضی اهداف ترکیه‌ای را که وارد خاک سوریه شده بود، منهدم کند. تا جایی که امکانات نظامی اجازه می‌دهد، همین شرایط تکرار خواهد شد. علاوه بر این، مقاومت مردمی هم وجود خواهد داشت.

قرار است مشروح مصاحبه روسیا الیوم با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، امشب از این شبکه پخش شود.