به گزارش خبرنگار مهر، تمرین تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز در حالی برگزار شدکه اصحاب رسانه در ابتدای آن می‌توانستند حضور داشته و با اعضای تیم گفتگو کنند.

محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه تمرین امروز ملی پوشان درباره عدم حضور بازیکنان استقلال در اردو گفت: تا این لحظه تصمیم جدیدی مبنی بر لغو خواسته قبلی از سوی سرمربی و فدراسیون به ما ابلاغ نشده و بازیکنان استقلال همچنان در تمرین حضور ندارند.

او درباره زمان پرواز تیم ملی ایران به کشور قطر افزود: حدود ساعت ۱۳ فردا از تهران به سمت دوحه پرواز داریم. ممکن است تا آن زمان فدراسیون یا کادر فنی به ما دستور جدیدی ابلاغ کنند. امروز امیر عابدزاده، علیرضا جهانبخش، سید مجید حسینی و سعید عزت‌اللهی که خارج از کشور بودند به تمرین اضافه شدند.

او درباره غیبت سردار آزمون در اردو تاکید کرد: یکی از اقوام نزدیکش درگذشت مجبور به ترک اردو با اجازه سرمربی شد. حسین کنعانی‌زادگان هم با توجه به اینکه نمی‌توانست در بازی‌های دوستانه پیش رو حضور داشته باشد، نیست.

جماعت درباره غیبت میلاد محمدی ادامه داد: صبح امروز به ما اعلام شد تست محمدی مثبت شده و اردو را ترک کرد. می‌دانید که بیماری کرونا عملا الان آن شدت گذشته را ندارد.

جماعت درباره روند تمرینات تیم ملی ایران در کشور قطر گفت: دو هفته کمپ و اردوی تمرینی داریم. بخش‌های مختلف فدراسیون در حال رایزنی هستند تا بتوانیم یک، دو یا سه بازی در حالت ایده‌آل داشته باشیم، تا این لحظه قراردادی قطعی نشده اما مذاکرات سازنده و خوبی صورت گرفته است.

او در خصوص برگزاری جلسه با حضور حمید استیلی، آجورلو و ماجدی و اینکه آیا اسکوچیچ در جریان بیانیه باشگاه استقلال پیرامون ۵ بازیکن ملی‌پوش این تیم قرار نگرفته، عنوان کرد: پس از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، مدیریت باشگاه استقلال با مسئولان فدراسیون و اسکوچیچ جلسه‌ای گذاشت که در خصوص این موضوع صحبت شد. فکر می‌کنم مشخص بود که رفتار قابل دفاع و حرفه‌ای نبود. به همین خاطر باشگاه استقلال عذرخواهی کرد. در پی آن بیانیه فدراسیون یک بیانیه داد. منتظریم ببینیم اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی چه تصمیمی می‌گیرد.

او درباره صحبت‌های فراوان در خصوص لغو دیدار ایران و اروگوئه اظهار داشت: بهترین پروازی که از دوحه به اروگوئه وجود داشت بیش از ۲۸ ساعت است.

جماعت در مورد اینکه زمان سفر به کانادا هم تقریبا همین مقدار است، تصریح کرد: ماجرای کانادا تفاوت داشت، روزی که می‌خواستیم اردو در این کشور را طراحی کنیم بنا بر آن بود که دو هفته آنجا باشیم و سه بازی داشته باشیم. برای بازی با کانادا قرارداد بسته بودیم. در مورد اکوادور تفاهم کامل روی جزئیات انجام شده بود و به دنبال این بودیم با کلمبیا هم بازی سوم را در کانادا برگزار کنیم. قرار نبود برویم یک بازی انجام داده. برگردیم.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی ایران درباره اختلاف در خصوص درخواست اروگوئه برای برگزاری بازی دوستانه با ایران گفت: در تاریخش اختلاف نظر بود. اما این موضوع به آن نقطه نرسید که باعث لغو شود. روند موضوع بازی با اروگوئه به گونه‌ای نبود که به تیم ملی کمک کند و ما هم قید این سفر را زدیم.