سخنگوی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: یارانه فرزندان طلاق یا یتیمان زیر ۱۸ سال، تنها به سرپرستان قانونی آن‌ها داده می‌شود.

خانم طیبه حسینی افزود: سرپرستان قانونی فرزندان طلاق یا یتیمان زیر ۱۸ سال، باید از فرمانداری ناحیه خود «نامه سرپرستی» بگیرند و آن را به پلیس +۱۰ بدهند تا روال قانونی دریافت یارانه شان، انجام شود.

وی درباره روال گرفتن یارانه تازه به دنیا آمده‌ها نیز گفت: هم اکنون برای دریافت یارانه نوزادان، سامانه‌ای وجود ندارد و والدین باید چشم به راه بمانند تا سازمان ثبت احوال کشور، زمان نام نویسی را اعلام کند.

خانم حسینی افزود: همچنین کسانی که می‌خواهند دریافت یارانه شان را از خانواده پدری یا سرپرستان خود جدا کنند، باید به پلیس +۱۰ مراجعه کنند تا روال قانونی جداسازی یارانه آن‌ها انجام شود.

توضیع عادلانه یارانه

به گفته حسینی سخنگوی سازمان هدفمند سازی یارانه ها، جاماندگان با گذرواژه #شماره ملی*۴۳۸۵۷*۴* بر روی گوشی‌های خود، می‌توانند از دلیل دریافت نکردن یارانه خود آگاه شوند.

خانم حسینی افزود: نزدیک به ۸ میلیون جامانده از یارانه در سراسر کشور برآورد شده است و سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها وظیفه دارد که از همه آن‌ها نام نویسی کند و جاماندگان باید در سامانه «حمایت» درخواست بازنگری دهند.

وی گفت: نام نویسی جاماندگان تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۴ خرداد، تمدید شده است و برای نام نویسی پیش نیاز آن است که شماره تلفن همراه به نام درخواست کننده باشد.

خانم حسینی تاکید کرد: همچنین کد ملی، روز تولد، کد پستی و شبای بانکی درخواست کننده باید در سامانه وارد تا نام نویسی نهایی شود.