به گزارش خبرنگار  خبرگزاری صداوسیما، جواد اوجی که شب گذشته میهمان برنامه صف اول بود با اشاره به اینکه بهای گاز برای مشترکین پرمصرف از آذرماه ۱۴۰۰ افزایش یافته تصریح کرد: هر پله از هزینه مشترکان پرمصرف نسبت به پله قبلی ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است و امسال نیز به این گروه یارانه تعلق نخواهد گرفت.

 
در ادامه وی از افزایش وصول درآمد‌های نفتی سخن به میان آورد: صادرات نفت در وضع خوبی است و پول آن در تاریخ سررسیدش دریافت می‌شود. حدود ۸۰ درصد پول حاصل از فروش نفت به‌صورت ارزی و بقیه را به‌صورت تهاتر دریافت می‌کنیم.
 
وزیر نفت ادامه داد: در سال گذشته فقط از بابت محصولات پتروشیمی بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد دلار ارز وارد سامانه نیما شده است که این جدا از بحث فروش نفت و میعانات گازی است و ادامه داد؛ در بحث صادرات گاز، وصول درآمد ارزی، بیش از ۴ برابر سال ۱۳۹۹ رشد داشت است. در سال ۱۳۹۹ وصول درآمدی حاصل از صادرات یک میلیارد و ۲۵ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴ میلیارد دلار افزایش یافت. 
 
 وی در مورد تاثیر این افزایش درآمد‌های ارزی گفت: با تامین به موقع منابع ارزی، دولت توانست غلات و کالا‌های اساسی که مورد نیاز مردم است را تامین کند و امروز ذخایر خوبی در بحث کالا‌های اساسی وجود دارد.
 
 
وزیر نفت در مورد افزایش ظرفیت پالایشی کشور افزود:ظرفیت پالایشی کشور تا ۵ سال آتی به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.
 
 ان جی ال موضوع دیگری بود که اوجی به آن پرداخت و ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۱ حداقل یک ان جی ال به بهره برداری می‌رسد. 
 
در این گفتگو درمورد وضعیت میدان مشترک آرش هم صحبت شد و این مقام نفتی گفت: مطالعات جامع این میدان انجام شده است و با برنامه ریزی شرکت ملی نفت به زودی بحث توسعه میدان آغاز خواهد شد. 
 
وزیر نفت در مورد گاز رایگان محرومان گفت: ۶۵۰ هزار خانوار در حال استفاده از گاز رایگان هستند و هر زمان که سازمان بهزیستی کشور و یا کمیته امداد امام خمینی، خانوار‌های محروم را به ما معرفی کنند همکارانمان در شرکت ملی گاز در همان ماه تعرفه گاز این خانوار‌ها را رایگان خواهد کرد.