به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰۰ مدرسه تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است، گفت: امروز هم ۱۵۰ مدرسه با ۶۶۵ کلاس درس افتتاح شد.

ترکمانه با اشاره به اینکه امروز هم با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای را امضا خواهیم کرد، افزود: طی این تفاهم‌نامه هزار مدرسه کانکسی در هزار نقطه کشور به مدرسه تبدیل خواهند شد و قرار شد خدمات محتوایی مانند طرح مشق احسان را داشته باشیم و با استفاده از موضوعات تکنولوژیک با همکاری سازمان توسعه و نوسازی مدارس، مدارس آتی را به بهترین شکل احداث کنیم.

وی تصریح کرد: نهالی که ۱۴ سال پیش با عنایت مقام معظم رهبری و همت دکتر مخبر کاشته شده بود، امروز به درخت پرثمری تبدیل شده است که تقریباً تمامی مناطق کشور از آن بهره‌مند شدند.

احیای  ۴۰۰ رشته قنات 

مدیر عامل بنیاد برکت با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خدمات خود را در دو بحث اقتصادی و بحث زیربنایی انجام می‌دهد گفت: اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه اقتصادی و در حوزه اشتغال به ۲۰۰ هزار طرح اقتصادی و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی منجر شده است و مناطق محروم به بالندگی رسیدند.

ترکمانه با بیان اینکه در بخش عمرانی فعالیت‌های متعددی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انجام شده است گفت: ۱۸۸۰ مسجد و مرکز فعالیت‌های دینی، ۱۳ بیمارستان با ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی و ۲۰۰ مرکز بهداشت عمدتاً در مناطق محروم ساخته و به بهره برداری رسیدند. همچنین در حوزه احیای قنوات نیز ۴۰۰ رشته قنات با همیاری و همکاری مردم در حال احیاست.