به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در آغاز سال تحصیلی جدید، یک مدرسه‌ی برکت با 6 کلاس درس در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی این شهرستان به بهره‌برداری رسید که در حال حاضر در مقاطع ابتدایی مشغول فعالیت است.

این مدرسه که با بهترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی، تأسیس شده است در حال حاضر در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

این در حالی است که ساخت 6 مدرسه‌ِ جدید در مناطق کوپیته، دینراک، دام‌چنار، دارحنک، دره‌کاید و سنجر این شهرستان با 33 کلاس درس در جریان است.

بنیاد اقتصادی و اجتماعی برکت برای مدرسه‌سازی در این شهرستان 32 میلیارد و 407 میلیون ریال اختصاص داده است. این بنیاد تاکنون 61 مدرسه با 238 کلاس درس در مناطق محروم استان خوزستان تأسیس کرده است و تلاش دارد شمار مدارس خود را در این استان به 91 باب شامل 416 کلاس درس برساند.

مبلغ 353 میلیارد و 49 میلیون ریال برای مدرسه‌سازی در استان خوزستان توسط بنیاد برکت اختصاص یافته است.

تاکنون شمار مدارس به بهره‌برداری رسیده توسط بنیاد برکت در سراسر کشور به 560 باب شامل 2750 کلاس درس رسیده است.

در همین حال بنیاد برکت به منظور بهبود شرایط اماکن آموزشی کشور، ساخت 190 باب مدرسه در محروم‌ترین روستاها و مناطق کشور را در دست اجرا دارد.

در حال حاضر 61 هزار و 122 دانش‌آموز روستایی در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس برکت که دارای بهترین تجهیزات کمک آموزشی است، تحصیل می‌کنند.

بنیاد برکت در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد و رهبر معظم انقلاب به مسئولان این نهاد توصیه کردند که یک‌هزار مدرسه برای یک هزار روستای محروم کشور توسط این بنیاد ساخته شود.