به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز قدس گفت: به همه شما در این گردهمایی بزرگ که شاید اولین گردهمایی از زمان کرونا باشد، خوش آمد می گویم و این از برکات قدس و روز قدس است.

وی افزود: درود بر هزاران فلسطینی که در نماز جمعه در مسجدالاقصی حضور یافتند و به نگاهبانان مسجدالاقصی دروود می فرستیم. دهها هزار فلسطینی که در نماز جمعه مسجدالاقصی حضور یافتند و به برادران فلسطینی که این مسجد را در ماه رمضان ترک نکردند و به محافظان مسجدالاقصی که به مقابله با تحرکات شهرک نشینان صهیونیست پرداختند، درود می فرستیم.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: به همه کسانی که در تحصنات شرکت کردند یا تظاهرات کردند یا در این روزهای گردهمایی در احیای موضوع قدس داشتند، درود می فرستیم. مراسم امسال در بیش از ۹۰ کشور دنیا برگزار شد.

نصرالله گفت: به همه کسانی که در مراسم گرامیداشت روز قدس شرکت کردند درود می فرستیم به ویژه میلیونها و صدها هزار روزه داری که در شهرهای ایران و یمن این مراسم را گرامی داشتند.

وی افزود: جانفشانی ملت فلسطین باید در وجدان بشر و هر مسلمان وهمه آزادگان دنیا مورد توجه باشد. آمریکا و غرب و صهیونیزم و همه کسانی که همسو با آنها هستند در راستای تثبیت رژیم صهیونیستی در این منطقه حرکت کردند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: اهتمام امام خمینی (ره) این بود که قدس در دایره توجه قرار گیرد.

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: به زمان برای فراموش شدن مساله فلسطین دلبسته بود تا فلسطینی ها سرزمین خود و اعراب و مسلمانان این سرزمین مبارک غصب شده و مقدسات را فراموش کنند که این شکست خورد.

وی با اشاره به تحرکات انجام شده برای ایجاد یاس از سال ۱۹۴۸ از طریق کشتارهای صهیونیستها علیه ملتها منطقه و ایجاد یاس در امت اسلامی و شکستهای عربی متوالی از نکبه به نکسه و نیز روند سازش مصر و اردن با رژیم صهیونیستی و عادی سازی اشاره کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: روند ایجا نا امیدی از روز اول این بود که به ملت فلسطین بگوید که همه شما را خوار کردند و چاره ای ندارید و این روند شکست خورد و همه روزه با برگزاری تظاهرات و عملیات ضد صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی این روند شکست خورد.

وی گفت: روند تحولات به گونه ای که پس از دها سال ملت فلسطین نه تنها ناامید نشده است بلکه امروز بیش از قبل به پیروزی یقین دارد. تیراندازی و تفنگها وخون شهیدان این پیام را به دنیا می دهد که روند ایجاد یاس و ناامیدی شکست خورده است.

نصرالله تاکید کرد:با وجود همه جنگهای تحمیلی و گروههای تروریستی و شرایط دشوار معیشتی آنها نتوانستند که کاری از پیش ببرند و نخواهد توانست که آنها را دچار ضعف کنند. این روند با وجود تحریم و جنگهای تحمیلی و گروههای تروریستی راه به جایی نمی برد.

وی افزود: اگر ایران امروز به آمریکا بگوید که روند عادی سازی را خواهد پذیرفت آیا این تحریم و این توطئه ها را تحمیل خواهد کرد؟ قطعا خیر.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به سخنان امروز مقام معظم رهبری آنرا نشان دهنده التزام جدی و قطعی در حمایت از فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه دانست.

وی گفت: پایداری بستر ادامه مقاومت برای آزادی قدس است. ما فلسطین را فراموش نخواهیم کرد و ناامید نخواهیم شد و در برابر فشارها تسلیم نخواهیم شد. روند ناامید سازی از سال ۱۹۴۸ تاکنون ناکام مانده است. مساله فلسطین بخشی از دین و ایمان و کرامت ماست و ما امتی هستیم که از ایمان، اعتقاد و کرامتمان دست بر نمی داریم.

نصرالله در ادامه علت سقوط پروژه ناامید سازی را مقاومت و اقدامات انجام شده در این زمینه دانست و گفت: روز قدس در حالی فرا رسیده است که ما در موضع راهبردی بسیار پیشرفته قرار داریم.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: روند تحولات از جانب ما دشمن را دچار هراس می کند و به دنبال برچیدن آن است و در نقه مقابل ما باید در راستای تثبیت این تحولات حرکت کنیم. از جمله این تحولات عملیات های شهادت طلبانه در داخل اراضی ۴۸ و کرانه باختری در هفته های اخیر به ویژه عملیات های انفرادی است. عملیات انفرادی تحول ویژه است و دشمن بسیار از آن هراس دارد و این رژیم را دچار تزلزل می کند.

وی اعلام کرد: مسئولان رژیم صهیونیستی شکست خود را اینگونه توجیه کردند که یک فرد فلسطین هنگامی که تصمیم می گیرد و برنامه ریزی می کند و اقدام مسلحانه انجام می دهد، نهادهای امنیتی نمی توانند آنرا تشخیص کنند. عملیات های انفرادی اخیر، عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی و امنیت ضعیف آنرا عیان ساخت و اعتماد اسرائیلی ها به ارتش و کابینه شان را به شکل جدی متزلزل کرد.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: این عملیات نگرانی رژیم صهیونیستی را افزایش می دهد و دشمن را به مخفی شدند پشت دیوار سوق داد. رژیم صهیونیستی که پشت دیوارهاست آینده آن چگونه خواهد بود؟ آزادسازی فلسطین به ارتش های بزرگ نیاز ندارد بلکه به مبارزان فلسطینی نیاز دارند که امنیت اسرائیلی را سلب کنند و طی چند سال آنها چمدانهای خود را می بندند و می روند.

وی اعلام کرد: عملیات های جداگانه در اماکن جغرافی متعدد رخ داده است و فلسطینی ها در مناطق مختلف دست به عملیات زده اند که این پیام بسیار قوی است. از مهمترین دستاوردهای این عملیات این است که این معادله جمع میان اشغالگران و امنیتی که رژیم به دنبال آن است را از بین برده است. روند حمایت از فلسطین در همه زمینه ها باید ادامه یابد.

نصرالله گفت: ارتباط عرصه های جغرافیایی مهم است و نبرد شمشیر قدس این ارتباط را اثبات کرد و اسرائیلی ها به خوبی این را می دانند. همچنین پیوند عرصه های محور مقاومت است که توسعه یافته است.

وی افزود: ما مجددا بر معادله منطقه ای درباره قدس تاکید می کنیم و ازکشورهای منطقه می خواهیم که این پیام را ارسال کنند که زوال قدس و مقدسات به مفهوم زوال اسرائیل است.

نصرالله تاکید کرد: با روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باید مقابله شود و هرآنکه که به سمت عادی سازی می رود محکوم شود و موضع مناسب در قبال آن باید اتخاذ شود. بزرگترین نفاق که این روزها شاهد آن هستیم این است که کشورهای حوزه خلیج فارس روابط با اسرائیل را در راستای خدمت به ملت فلسطین می دانند.

وی افزود: بزرگترین واکنش به نشست سازشکارانه در النقب، عملیات در فلسطین است. شکست آمریکا در افغانستان رژیم صهیونیستی را نگران کرده است. همچنین جنگ اوکراین هم رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: ما طی هفته های گذشته در جریان آماده شدن برای انتخابات، تشکیلات جهادی ما رزمایش ساکتی را برگزار کردند. هنگامی که رزمایش های اسرائیلی شروع شود ما به عنوان مقاومت لبنان در اوج آمادگی خواهیم بود. کوچکترین خطایی از دشمن صهیونیست سر بزند، واکنش سریع و مستقیم نشان خواهیم داد و این جمله که در زمان و مکان مناسب پاسخ داده خواهد شد را نخواهید شنید. انتخابات لبنان ما را از واکنش به هر حمله اسرائیل بازنخواهد داشت.

وی در پایان گفت: انشاءالله روزی در قدس نماز خواهیم خواند. آنها(صهیونیستها و دشمنان) آنرا دور می بینند و ما آنرا بسیار بسیار نزدیک می دانیم.