به گزارش پارس به نقل از کیهان روزنامه المنار (چاپ فلسطین) چند نهاد پژوهشی رژیم صهیونیستی ضمن بررسی تحولات کشورهای عربی خاطرنشان کردند در سالیان آتی، حزب الله تنها نگرانی اسرائیل در منطقه عربی خواهد بود و اوضاع آشفته بقیه کشورها امنیت اسرائیل را فعلا تامین می کند.
مراکز پژوهشی یاد شده معتقدند شرایط کنونی کشورهای عربی تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد تا این کشورها به دلیل اختلافات قومی یا انگیزه های انقلابی با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شوند. و کشورهای عربی که به تازگی نظام های تازه ای در آنها از جمله مصر تشکیل شده به دلیل ظهور اختلافات جدید در این کشورها به سال ها وقت برای خروج از شرایط بحرانی و تبدیل شدن به تهدیدی جدی برای اسرائیل نیاز دارند.
در همین حال المنار لبنان در گزارشی به نقل از فرماندهان ارتش صهیونیستی نوشت: جنگ آینده با حزب الله می تواند تلفات به مراتب بیشتری برای اسرائیل به دنبال داشته باشد.
ژنرال « یائیر گولان» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با سایت « والا» گفت: ما در گذشته جبهه شمالی را به صورت دو بخش مجزا می دانستیم. اما امروزه وضعیت کاملا تغییر کرده است. بلکه به علت روابط مستحکم میان حزب الله، نظام بشار اسد و ایران، به یک جبهه تبدیل شده و این امر بر وضعیت استقرار نیروها و نقشه های اسرائیل تاثیرگذار بوده است.
گولان تاکید کرد: در صورتی که جنگی در آینده با حزب الله درگیرد، بی تردید دشوارترین، زیانبارترین و خشونت بارترین جنگ برای نظامیان و غیرنظامیان اسرائیلی خواهد بود و هر اندازه که حزب الله از نیروی بیشتری بهره گیرد، زیان های این جنگ برای اسرائیل بیشتر می شود.
این ژنرال صهیونیست از پاسخ به سوال خبرنگار « والا» درخصوص احساسات و اظهارنظرهای وی در جنگ ۳۳ روزه و اصابت موشک های حزب الله به شهر صفد در سرزمین های اشغالی خودداری کرد.
بر اساس این گزارش، در جریان درگیری نظامیان تحت فرمان ژنرال گولان با نیروهای حزب الله، دو تیر به وی اصابت کرده است. همچنین نیروهای تک تیرانداز حزب الله، در موقعیت « نوریت» دو تن از نیروهای تحت امرش را به هلاکت رساندند اما وی از این حمله جان به در برد.
این ژنرال صهیونیست در پاسخ به سوالی درباره جنگ آینده این رژیم با حزب الله گفت: ما گمان می کردیم که در جنگ ۳۳ روزه دستاوردهای بیشتری به دست می آوریم و احساس می کنیم فرصت ها را از دست دادیم. دلیل این شکست نیز نه تنها اشتباهات تاکتیکی بلکه مجموعه اشتباهاتی در سیستم اطلاعاتی ما بود.
خبرنگار والا در ادامه از این ژنرال اسرائیلی پرسید: آیا پیروزی حزب الله در شهر استراتژیک « القصیر» سوریه، زیربنای استراتژی ارتش اسرائیل در زمینه مقابله با این جنبش را تشکیل خواهد داد، گولان در پاسخ اظهار داشت: « حزب الله یک دشمن قوی است و من از هیچ کدام از مقامات نظامی نمی خواهم که دشمن را دست کم بگیرد. »
ژنرال گولان در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری گمان کردند که نظام سوریه به زودی فرو خواهد پاشید. اما من تاکید کردم که این امر نیازمند چندین ماه وقت است. با این وجود من نیز اشتباه کردم. زیرا این نظام بیش از آنچه گمان می کردم بر مسند قدرت باقی خواهد ماند. من پیش بینی می کردم نظام دمشق در مدت یک سال و نیم از هم فرو بپاشد. اما امروزه از یک جنگ ادامه دار سخن می گوییم.