به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: حداقل ۷۰ هزار نفر مشمول خرید اقساطی خودرو می‌شوند. حقوق قانونی معوقه برخی ایثارگران را پیگیری می‌کنیم که بعد از تصویب در دولت؛ اجرایی می‌شود.

رئیس بنیاد شهید افزود: زمانی که بنیاد شهید را تحویل گرفتم، 14800 میلیارد تومان بدهی به دستگاه‌های مختلف داشت و سال 1400 ما 2400 میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم.

وی در ادامه گفت: عده‌ای دنبال این بودند که بحث‌های جدیدی را مطرح کنند که پرداختن به آن‌ها خارج از اختیارات و چارچوب بنیاد است مثلا برخی مطالبات ایثارگران همانند "واردات خوردو" که خارج از اختیارات بنیاد شهید است.

رئیس بنیاد شهید گفت: یک حکمی در رابطه با خودرو‌های داخلی وجود داشت که منابع مالی آن دیده نشده بود که با کمک مجلس منابعی برای خرید خودرو با اقساط 5 ساله پیش بینی شد.

قاضی زاده هاشمی

قاضی زاده هاشمی افزود: با هر عزلی و انتصابی یک عده ناراحت و معترض می‌شوند. اصل تغییر با آمدن مدیران و روسای جدید وجود دارد، برخی افراد متخلف بودند و جرائمی داشتند که رسانه‌ای نکردیم. شاید یک مدیر خوب و محترم هم باشد، ولی با برنامه‌ها و سیاست‌های جدید ما همخوانی نداشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت باید ببینیم نیازمندان واقعی چه کسانی هستند، سازمان‌هایی مثل بنیاد شهید که جنبه‌های مدد کاری دارند، اغلب جامعه هدف مطالبه‌گری دارند. لازمه کارمان در ابتدا این بود که اطلاعات دقیقی از جامعه هدف خود بدست بیاوریم تا ببینیم از چه کسانی باید حمایت می‌کردیم.

وی ادامه داد: همچینن گردش کاری با سامانه رفاه ایرانیان و مجموعه‌های دهک بندی‌های اقتصادی داشتیم. اطلاعات بدست آمده درحال حاضر درحال رتبه بندی است. به این معنا که چه کسانی نیاز به اشتغال دارند و چه کسانی نیازمند مسکن هستند و...

قاضی‌زاده هاشمی از برنامه بنیاد سهید تا پایان سال گفت و اظهار داشت: انتهای فصل بهار این اطلاعات را تعیین تکلیف خواهیم کرد و سه دهک اول را تا اخر امسال هدف‌گذاری کرد‌ه‌ایم درحالی که برنامه فقرزدایی دولت نیز در کنار ما هست. که به صورت نقطه زنی بر اساس نیاز هر خانوار به آنان کمک لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: بخش مهم دیگر تامین منابع مالی اقدامات بنیاد شهید است. بخشی از منابع مالی امسال از طریق دولت و مجلس بر طرف شده است. هرچند که به اندازه نیاز ما نبود اما نسبت به سال گذشته افزایش بهتری داشتیم. در گذشته نیز توزیع ناعادلانه منابع مثل بحث هدف‌مندی یارانه‌ها که پول‌ها را به پولداران داده بودند. به همین دلیل نیاز است با کمک دولت این موارد را اصلاح کنیم.

رئیس بنیاد شهید در پایان اظهار کرد: عزت و کرامت خانواده‌ها نیز در اولویت ماست.  بخش دیگری از کارها را که دنبال میکنیم، پیگیری حقوق معوقه برخی از ایثارگران است. عمده اعتراضات دوستان در ماه‌های اخیر نیز همین موضوع است.