به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در دو هفته اخیر، جریان غرب‌گرا که هویت و وابستگی‌اش به سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی غربی برای دو‌ملت ایران و افغانستان روشن شده است، سعی بر این داشت تا آتشی جدید برای درگیر کردن هر دو ملت و دولت روشن کند. 

خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس مطلع شد، گروه موسوم به «جنبش عدالت و آزادی» و تیم موسوم به «بانوان عدالت‌جو» که اکثر فعالان آنها پس از خروج آمریکا از افغانستان به آلبانی پناهنده شدند پشت‌صحنه ماجراهای اخیر بودند که با تدبیر دو ملت و حضور به موقع آنها در صحنه، فتنه طراحی شده از سوی آنها با بن‌بست روبرو گردید.

شاید تصور این بود که حضور جمع کثیری از مردم افغانستان در مقابل سفارت ایران در کابل و اهدای گل به مقامات این کشور نقطه پایان این فتنه‌انگیزی جدید باشد اما از دو شب پیش بار دیگر تصمیم بر ادامه ماجرا گرفتند.

منابع در کابل می‌گویند حدود ۱۵ نفر روز گذشته قصد حضور در مقابل سفارت کشورمان در کابل و ادامه تظاهرات ساختگی را داشتند که بلافاصله نیروهای طالبان همه این افراد را بازداشت کردند.

گفته می‌شود این افراد به صورت دست و پا بسته حدود نیم ساعت در مقابل سفارت ایران در کابل نگه داشته شده و پس از آن به وزارت داخله (کشور) افغانستان منتقل شده‌اند.

همزمان طالبان برخی افرادی را که برای دلجویی در مقابل سفارت ایران حضور پیدا کرده بودند نیز برای توضیح احضار کرده‌اند.