به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جعفری شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به هزینه ساخت یک مترمربع واحد نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: بر اساس ارقام اعلام‌شده سال 1400، تلاش می‌کنیم برای هر مترمربع سازنده‌ای که صورت وضعیت آنها از طریق خط اعتباری متقاضیان (تسهیلات) تأمین می‌شود،‌ بتوانیم با رقم 450 میلیون تومان وام در تهران به‌علاوه آورده 40 میلیون تومانی واحد مسکونی 75متری تا 110متری طرح را به اتمام برسانیم.

وی راجع به اقساط وام نهضت ملی مسکن ادامه داد: دوره بازپرداخت 5ساله را برای بازپرداخت تسهیلات پیش‌بینی کرده‌ایم که قسط ماهانه وام 350 تا 450 میلیون تومانی بین 10 تا 15 میلیون تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به بالا بودن این اقساط افزود: در وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده‌ایم حداقل هزینه ساخت و خانه‌دار شدن را برای متقاضیان ایجاد کنیم؛‌ بر این اساس هزینه زمین را حذف کرده‌ایم، اما بسیاری از زمین‌ها به آماده‌سازی نیاز دارد.

جعفری بیان کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی فقط مسکن‌سازی نمی‌کنیم و با توجه به تأکید وزیر راه باید زیربناها و مراکز خدماتی مورد نیاز را مورد توجه قرار دهیم.

fVQDBeq4zIpI

وی با انتقاد تلویحی از طرح مسکن مهر گفت: اشکالی که در طرح‌های گذشته داشتیم این بود که صرفاً مسکن می‌ساختیم و توجه به امکانات زیربنایی و روبنایی پروژه‌ها کمتر بوده است، این اتفاق (اقساط 10 تا 15 میلیون تومانی) برای این‌ است که هم بتوانیم زیست سکونتی مطلوبی برای متقاضیان داشته باشیم و هم این‌که به امکانات زیست اجتماعی آنها توجه کنیم.

به گزارش تسنیم،‌ در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی از آورده 40 میلیون تومانی متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران خبر داده است که در شهر پردیس از متقاضیان ارقامی بین 160 تا 200 میلیون تومان دریافت شده است، با این تفاصیل باید دید شرکت عمران پردیس اضافه‌دریافتی از متقاضیان را به آنها برمی‌گرداند یا خیر.