به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ محبی در ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر افزود: در محور‌های منتهی به استان‌های شمالی اعم از فیروزکوه، هراز، تهران - شمال، کرج - چالوس، آزادراه قزوین - رشت به صورت رفت و برگشت پرحجم و روان است و همچنین محور‌های خراسان رضوی، قم، اصفهان، شیراز، استان مرکزی باتوجه به اینکه برخی مسافران درحال بازگشت از سفر هستند اکثر محور‌ها به صورت رفت و برگشت پرحجم و روان و بدون گره ترافیکی است.

سرپرست پلیس راهور ناجا گفت: در هشت روز اخیر طرح نوروزی ۴۱ درصد افزایش تردد داشتیم که در مقایسه با سال قبل بیش از ۳۰ درصد از تصادفات در جاده‌ها از نوع واژگونی بوده است، بیشترین علت وقوع تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است. بیشترین ساعتی که تصادفات به وقوع پیوسته ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۱۲ تا ۱۶ بوده است. بیشترین در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی و استان مرکزی داشتیم.

وضعیت و شرایط جوی در این ساعت در استان‌های شمال غربی اعم از آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان و حتی محور‌های شمالی کشور شاهد بارش برف هستیم.

کسانی که قصد سفر به این استان‌ها را دارند حتما تجهیزات زمستانی و ایمنی به ویژه زنجیر چرخ، پوشاک گرم، تغذیه و موادغذایی به همراه داشته باشند و استراحت‌های به موقع در طول سفر حتما مدنظرشان باشد به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و از ارتکاب به تخلفات رانندگی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ پرهیز کنند تا سالم به مقصد برسند.