به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما سرهنگ جهانی در گفتگو با برنامه چاب اول شبکه خبر گفت: سال گذشته در این مدت ۱۲۲ نفر کشته شدند که امسال ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد و در سه روز اخیر همچنین هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شدند که در سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بودند.

سرهنگ جهانی با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی تردد‌ها در کشور گفت: در استان‌های قم، مشهد و محور‌های شمالی تا ۷۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد‌ها ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه صدا و سیما و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نیت ما این است که مردم بدانند اگر مقررات را رعایت نکنند، خطر در کمین است و بی توجهی به جلو بیشترین عامل تصادف‌ها محسوب می‌شود.

سرهنگ جهانی درباره کنترل کارت واکسن کرونا در در نوروز با دوربین‌های پلیس راهور هم گفت:

متناسب با برنامه‌ای که به دوربین‌ها داده می‌شود، این قابلیت وجود دارد و افرادی که دو دز واکسن کرونا را زده باشند مجاز به تردد هستند. پلاک متعلق به راننده است که اگر دو دز را زده باشد مشکلی پیش نمی‌آید و با سرنشینان کاری نداریم و کارت واکسن صاحب خودرو که پلاک به نامش است کنترل می‌شود.

سرهنگ جهانی همچنین گفت: پلیس مکلف است برای کسانی که جریمه‌های شان بالای یک میلیون تومان است، اخطار دهد و اگر پرداخت نکنند پلیس مجوز دارد که خودرو را متوقف کند. البته در نوروز هیچ خودرویی به علت نپرداختن جریمه‌ها متوقف نمی‌شود مگر اینکه تخلف کند و سرعت یا سبقت غیرمجاز داشته باشد و وارد شانه خاکی راه شود و برای رانندگانی هم که هیچ تخلف نداشته باشند، جوایزی در نظر گرفته شده است.