به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، یوسف نوری در آیین تاسیس اداره آموزش و پرورش بخش لیلان شهرستان ملکان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و معلمان و دانش آموزان شهید اظهار کرد: تأسیس اداره آموزش و پرورش بخش لیلان، پشتیبانی برای معلمان در منطقه و منشا برکت، در تربیت دانش آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی خواهد شد که آینده نظام در دستان آنهاست.

 
وی با اشاره به این که شهید باکری، در هر حال، خدمتگزاری به مردم را وظیفه خود می دانست، افزود: باید پشتیبان معلمی باشیم که با تربیت صحیح، دانش آموزان را به مقام خدمتگزاری می رساند. 
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خدمتگزاری در اداره آموزش و پرورش به مشابه این است که میدان مین را برای معلم پاکسازی می کنیم و باید از تمام ظرفیت ها، برای حمایت معلمان استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به حمایت های بی دریغ خیّرین و توجه مردم به دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: این مهم از برکاتی است که خداوند برای ما در دستگاه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی داده و اعتبار بسیار زیادی دارد.
 
سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مردم لیلان و حومه آن با تأسیس آموزش و پرورش خیلی امیدوار و خوشحال هستند چرا که بواسطه این مهم بدون تردید شاهد رشد و توسعه تعلیم و تربیت در این بخش خواهد بود.
 
بخش لیلان که بعنوان جنوبی ترین شهر استان است حدود 6 هزار نفر دانش آموز دارد واز این پس آموزش وپرورش این بخش بصورت مستقل اداره می شود.
 
همچنین با حضور وزیر آموزش وپرورش دانشگاه فرهنگیان ملکان افتتاح شد .
این دانشگاه از بهمن ماه امسال به صورت مهارت آموزی فعالیت را خود را شروع کرده و از مهرماه 1401دانشجو پذیرش خواهد کرد.
 
یوسف نوری با هدف بررسی مسائل و رفع مشکلات آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده است.
افتتاح آموزش و پرورش بخش «لیلان»، دیدار با نماینده ولی فقیه استان، نشست صمیمی با منتخبین تشکل های دانش آموزی، حضور در اجلاس نماز دانش آموزی کشور، دیدار با پیشکسوتان، معلمان منتخب و نمایندگان دانشجومعلمان و افتتاح و خشت گذاری چندین طرح آموزشی-تربیتی آذربایجان شرقی برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به این استان است.