به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای خداییان در نشست خبری درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی همچنان در دستورکار قوه قضاییه و سازمان‌ها و نهاد‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قرار دارد و شاهد هستیم که این روز‌ها پرونده‌های مهمی در دستورکار محاکم قضایی قرار دارد که به صورت علنی برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از این پرونده‌ها که مربوط به پرونده حمید باقری درمنی است این شخص چند سال قبل در همین پرونده مفاسد اقتصادی محکوم به اعدام و حکم وی نیز اجرا شد، اما پرونده درباره همدستان وی مفتوح بود که حکم قطعی ۱۰ نفر از متهمان این پرونده و همدستان این شخص به صورت قطعی صادر شده است.

آقای خداییان افزود: یکی از محکومان پرونده پدرام تقی پور شاپوری است که عضو و رئیس سابق شرکت حافظان بی همتا بود که به جرم جعل اسناد، معاونت در کلاهبرداری محکوم شد که به ۶ فقره حبس اعم از ۵ سال، ۱۲ سال، ۲ سال، ۶ سال و ۶ سال و نیم محکوم شده است که در مجموع به ۲۳ سال حبس محکوم شده است و علاوه بر این حکم به رد مال و جزای نقدی نیز محکوم شد.

وی گفت: نفر بعدی فریبرز پیروزبخت، مدیرعامل وقت شرکت نفت جی است که به جرم مشارکت در کلاهبرداری از شرکت پالایش نفت جی به ۳۰ سال حبس تعزیری و استرداد اموال و جزای نقدی محکوم شده است.