به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری افزود: امروز اگر دشمن از نیروی دریایی ایران فاصله می‌گیرد، به معنای باور و درک این قدرت است.

وی گفت: کشور ما از جنوب و شمال مرز دریایی دارد و باید هرچه توانمندتر، از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است، استفاده کنیم.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: دریا منبع قدرت و ثروت است، اما بعلت توطئه‌های استعمار و استکبار تاکنون از آن به درستی استفاده نکرده ایم.

هشتادمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به آب‌های بین المللی اعزام شد.

بیشتر بخوانید؛ دریادار سیاری: عمر انقلابی تجهیزات، پشتیبان نیروی دریایی است

دریادار سیاری افزود: ما با اقتدار می‌توانیم از منابع موجود در دریا برای توسعه دریا محور کشور استفاده کنیم.

وی گفت: مهم‌ترین بعد اقتدار در دریا، داشتن نیروی دریایی قوی است و اگر این مهم محقق شود می‌توانیم از منابع دریایی برای پیشرفت استفاده کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز برقراری امنیت و حضور نیروی دریایی در خلیج عدن، شمال اقیانوس هند و سایر دریا‌ها، بمعنای اقتدار دریایی است.

دریادار سیاری افزود: برگزاری رزمایش مرکب با چین و روسیه به فرماندهی ایران بمعنای قبول توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است و اینکه ایران را به عنوان یک قدرت دریایی به رسمیت می‌شناسند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم بدرقه این ناوگروه در منطقه یکم امامت نداجا بندرعباس گفت: این ناو گروه متشکل از دانشجویان علوم دریایی امام خمینی (ره)، با هدف آموزش و تامین امنیت شناور‌های جمهوری اسلامی اعزام شده است.

امیردریادار شهرام ایرانی افزود: این ناو گروه در مدت سه ماه حضور درمنطقه، ۴۰ هزار مایل دریایی را بصورت شبانه روز دریانوردی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در هرمزگان نیز گفت: پرچم سربلندی، عزت و آقایی ملت ایران برافراشته شده است، و پیام صلح و دوستی ملت‌ها به جهان منتقل می‌شود.