به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد، آمریکا قاتل منافقی است که در تاریخ نمونه ندارد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در ابتدای سخنرانی خود ایام فاطمیه را به امت اسلامی تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم، شهادت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت و از تلاش های وی در لبنان تقدیر کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات اخیر لبنان گفت: گفتگو بین لبنانی ها ضرورت دارد. وی همچنین بر لزوم تفاهم با حزب ملی آزاد تاکید کرد.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: پاسداشت این مناسبت در گام اول اعتراف به زیبایی هایی است که این سرداران سبب ایجاد آن بوده اند، این مورد مشابه با پاسداشت یاد دیگر شهدا و بزرگان ماست که در راه عزت، کرامت، زندگی و سعادت امت جانفشانی کرده اند. هدف بعدی بیان قدردانی، شکر و محبت ما از رفتار و مجاهدت آنان است زیرا این مجاهدتها ارزشمند و شایسته تقدیر است. هدف بعدی تاکید بر ثبات و استواری برادران و خواهرانشان در طول مسیر و اعلان پایداری برای تداوم جهاد و مقاومت و مقابله با طرح های استکباری آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است.
 
وی افزود: پیامدها و تبعات ترور شهیدان سلیمانی و المهندس همچنان ادامه دارد. زنده نگه داشتن یاد این دو شهید بزرگداشت فداکاری های آنهاست.
وی گفت طی دو سال گذشته نبردهای بزرگی رخ داده است که نشان دهنده پیروی از راه و رسم این دو شهید است که نبرد شمشیر قدس نمونه بارز آن بود.

سید مقاومت گفت نمی توان از شهدا سخن گفت اما از قاتل آنها سخنی به میان نیاورد. ملت ها باید موضع خود را در قبال قاتل و شهید مشخص کنند.

سیدحسن نصرالله گفت: با گذشت دو سال از این حادثه، مراسم ما برای پاسداشت آنهاست، در این دو سال هیچگاه یاد، نام، فکر و دستاوردهای آنان از خاطره ها دور نشد. وقتی امروز این مناسبت در ایران، عراق و بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی گرامی داشته می شود هدف اول تبیین فضائل این سرداران و شهیدان است، چون یکی از مصائب بشری در طول تاریخ، انکار زیبایی ها بوده است اما زیبایی های این سرداران، دستاوردهای آنان و آنچه از آنان به امت و به منطقه هدیه شد کاملا روشن و شفاف است هر چند برخی این زیبایی ها را انکار می کنند.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آمریکا، قاتل این شهیدان و همان کشوری است که عراق را اشغال کرد و در عراق استبداد به خرج داد و جنایت های زیادی قبل از ترور سردار سلیمانی مرتکب شد. آمریکا همان کشوری است که داعش را بوجود آورد تا ارتش خود را به عراق بازگرداند. آمریکا مسئول همه جنایاتی است که داعش انجام داد. آمریکا قاتل منافقی است که در تاریخ نمونه ندارد.

امروز اهمیت کار، درس گرفتن از راه و رسم سرداران شهید است

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: در دوسال گذشته درباره حاج قاسم و حاج ابومهدی و ویژگی های فردی، ایمانی، جهادی و ... آنان زیاد سخن گفته ایم اما امروز خواسته ما درس گرفتن از این شهادت است، نیاز است به عنوان مردم منطقه تاملی در این شهیدان و قاتل آنان داشته باشیم، وقتی از کربلا می گوییم تنها نباید به سخن درباره امام حسین و حضرت عباس (علیهما السلام) اکتفا کنیم بلکه باید از یزید و عبیدالله بن زیاد هم بگوییم و الا ترسیم صحنه، ناقص خواهد بود. کشور، مردم، دولتها و وطنمان باید از بین قاتل و شهید، موضع قاطع اتخاذ کنند نه به خاطر شهید، بلکه برای بیداری، بصیرت و آینده خویش، برای حقیقتی که باید بر سر آن ثابت قدم ماند.
 

ایران نخستین کشوری بود که در کنار ملت عراق ایستاد

سیدحسن نصرالله گفت شهید سلیمانی کسی است که در کنار ملت عراق ایستاد و مقاومت را تشکیل داد. ایران نخستین کشوری بود که در کنار ملت عراق و در برابر داعشی ایستاد که آمریکا آن را بوجود آورده بود. آیا انصاف است که آمریکای قاتل را با ایران حامی و کمک کننده به عراق مقایسه کنیم؟ این فاجعه است که میان این دو شهید که در کنار ملت عراق ایستادند با آمریکایی که دست به انواع جنایت زده است مقایسه برقرار کنیم.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد شهید حاج قاسم در مقابل اشغالگری ها در عراق ایستاد و از عراقی‌ها حمایت کرد و گروههای مقاومت را بوجود آورد تا پیروزی بزرگی برای عراقیها به دست آید و آمریکاییها را از عراق بیرون راند.

 
دبیرکل حزب الله لبنان گفت برخی در عراق آمریکا را دوست می پندارند و از ایران به عنوان دشمن یاد می کنند. این یک فاجعه در بصیرت و اخلاق و انسانیت است.
 

عربستان منشأ تفکر داعشی است

سید حسن نصرالله گفت تفکر داعشی نشأت گرفته از عربستان سعودی است و این کشور افراد انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده به عراق می فرستاد. بن سلمان ولیعهد سعودی همان کسی است که اذعان کرد آمریکاییها از او خواسته اند تفکر وهابیت را گسترش دهد.

عربستان سعودی جوانانش را برای قتل ملت عراق به این کشور اعزام کرد در حالیکه ایران جوانانش را برای دفاع از عراقی ها به این کشور فرستاد.

 

شهید سلیمانی معادلات آمریکا را بر هم می‌زد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت در هر مکانی که آمریکای قاتل حضور داشت، شهید سلیمانی در آنجا بود. شهید سلیمانی آنجا بود و پیروزی ساز بود، معادلات را تغییر می‌داد و باعث شکست قاتل (آمریکا) می‌شد. قاتل فهمید او کسی که است که عامل شکستش است و باید حذف شود.

سید حسن نصرالله درباره تحولات یمن گفت: در یمن به دلیل وجود رزمندگان مقاوم و پایدار، آمریکا جای پایی ندارد. جنگ در یمن جنگ آمریکایی است که عربستان عامل و مجری آن است. وی گفت اساس اشغالگری و استبداد و اقدامات خصمانه، آمریکاست و باید آن را دشمن دانست.

وی افزود: خون شهیدان سلیمانی و المهندس بر سر وجدان ها و افکار در جهان عرب و اسلام فریاد می زند که دشمن حقیقی آمریکاست.

سید حسن نصرالله گفت آمریکا مسئول همه جنایات اسرائیل در لبنان هم هست، پس چگونه می توانیم به این کشور به عنوان دوست نگاه کنیم؟ کسی که مردم سوریه را کشت و کشورشان را وارد جنگی ویرانگر کرد آمریکا بود.
وی گفت آمریکا مسئول همه جنایات اسرائیل در فلسطین است. آمریکا اسرائیل را تامین مالی و تسلیحاتی می کند و کشورها را وادار می کند تا آن را به رسمیت بشناسند و روابط خود را با این رژیم عادی کنند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان گفت آمریکا بود که در میانه محاصره قطر از سوی کشورهای عرب از آنها خواست اموالشان را از این کشور خارج کنند.

سرنوشت آمریکا خروج از منطقه است

سید مقاومت گفت نادیده گرفتن و تسامح در قبال حضور نیروهای آمریکایی در عراق قتل جدید سردار سلیمانی و المهندس محسوب می شود. وی افزود: سرنوشت آمریکا خروج از منطقه است.
 

به ایستادن در برابر قاتلان افتخار می کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما اهل تجاوز به خاک دیگران نیستیم و به عربستان حمله نمی کنیم بلکه این کشور جنگی تمام عیار علیه منطقه به راه انداخته است. تروریست کسی است که هزاران سعودی تکفیری را به عراق و سوریه فرستاد. تروریست کسی است که هزاران لبنانی را به گروگان گرفته است تا از طریق آنها هر روز لبنان را تهدید کند. تروریست کسی است که از هفت سال قبل جنگی وجودی علیه یمن به راه انداخته است، این کشور را محاصره کرده و بیگناهان را به قتل می رساند.

وی افزود: با استعفای وزرا در لبنان مشکل عربستان حل نمی شود زیرا این کشور با کسانی مشکل دارد که طرح هایش را نقش بر آب کردند. ایستادن در برابر این قاتلان مایه افتخار ماست.