در هفته‌ای که گذشت بورس فقط یک روز قرمز داشت. حجم و ارزش معاملات با شیب ملایم صعودی بود و کارشناسان نیز به ادامه این وضعیت خوشبین هستند.

فرهاد جوانمردی کاشانی، کارشناس بازار سهام گفت: انحصار لیدری در روندهای صعودی بازار شکسته شده است. صنایع و شرکت‌های متنوع‌تری مورد اقبال نقدینگی خرد قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال می‌توان به بازگشایی موفقیت‌آمیز نماد بانک ملت پس از چند هفته اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اقدام تحسین‌برانگیز آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو از هفته گذشته، نمادهای خودرویی به شکلی قابل توجه مورد توجه قرار گرفت. این نماد حجم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داد.

جوانمردی اظهار کرد: خوشبختانه شاهد افزایش حجم معاملات خرد و کاهش نقدینگی خرد در بازار هستیم. چهارشنبه خروج نقدینگی خرد معادل ۷ میلیارد تومان و کل هفته فقط معادل ۸۰ میلیارد تومان بوده است که خبر بسیار مناسبی است.

آمار رشد بورس

این کارشناس بازار سهام گفت: عملکرد شرکت‌های حقوقی قابل تحسین بود و تلاش مجدانه‌ای در کاهش عطش خرید سهام توسط سهامداران خرد صورت گرفت.

وی در خصوص بازار سهام در هفته آینده اظهار کرد: صنایع خودرویی، بانکی و برخی صنایع به اصلاح ریالی با توجه به شرایط بنیادی می‌توانند پتانسیل قابل قبولی برای رشد و جذب نقدینگی خرد داشته باشند. لازم به ذکر است برخی از نمادهای معدود صادرات‌محور مانند پتروشیمی‌های اوره‌ای نیز می‌توانند با اقبال کوتاه‌مدت نقدینگی خرد داشته باشند.

این کارشناس عنوان کرد: به نظر می‌رسد شاخص در محدوده فعلی دارای حمایت قابل توجهی است. نمادهای بسته و اثرگذار در شاخص مانند شستا، فارس و وبملت در هفته گذشته با قیمت‌های مناسب بازگشایی شدند و نگرانی از این سو وجود ندارد.

بورس ریزش کرد / دوباره شاهد کاهش نرخ بورس

جوانمردی خاطرنشان کرد: رشد ناهمگن، قابل توجه و در برخی موارد غیر منطقی قیمت در نمادهای پتروشیمی همواره می‌تواند نگرانی ایجاد می‌کند.