خرید یک هود مناسب و هوشمند می تواند به شما کمک کند، این هود آسایش و راحتی شما در آزپزخانه را به همراه دارد به همین دلیل انتخاب یک محصول مناسب با توجه به نیازهایی که دارید اهمیت زیادی دارد. قبل از اینکه برای خرید هود مراجعه کنید باید بدانید که می خواهید چه نوع هودی را خریداری کنید و کدام یک از برندهای موجود در بازار می تواند به نیاز شما پاسخ دهد.

در این مطلب قصد داریم به طور مفصل درباره انواع هود آشپزخانه و برندهای مختلف صحبت کنیم تا بتوانید خرید خوبی را داشته باشید.

همچنین پنج برند هود خوب را معرفی خواهیم کرد.

انواع هود آشپزخانه کدام است؟

تنوع مدل های هود موجود در بازار بالاست و می توان آنها را در دسته های متعددی قرار داد. اگر به فروشگاه برای خرید مراجعه کنید مدل های هود هوشمند، هود های با زاویه عمودی،‌هود سقفی، هود جزیره ای را مشاهده خواهید کرد.

در ادامه به معرفی مدل هایی از هود می پردازیم که آشنایی با آنها اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال یکی از مدل های رایج مورد استفاده در آشپزخانه هود زیرکابینتی است. این مدل از هود قیمت مناسبی دارد و برای خرید مقرون به صرفه است. هود زیرکابینتی در سبک های مختلف آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، نصب آن راحت است و به راحتی به کابینت متصل می شود.

یکی دیگر از مدل های رایج هود آشپزخانه، هود دیواری است و با توجه به اینکه دکوراسیون آشپزخانه از چه نوعی است مدل انتخابی شما می تواند متفاوت باشد.

هود دیواری با عنوان هود مورب یا هود شومینه ای نیز در بازار معرفی می شود. هود شومینه ای چیزی شبیه دودکش است و برای از بین بردن دود و بوی غذا اثر زیادی دارد.

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این مدل هود نسبت به نوع زیر کابینتی هزینه بیشتری دارد. صدای این هود بسیار کم است و مکش بالایی نیز دارد.

هود آشپزخانه  آلتون یکی از مدل های هود ایرانی است که ویژگی های بسیار خوبی دارد.

هود آشپزخانه

نکاتی که پیش از خرید هود آشپزخانه باید بدانیم

در این قسمت سعی می کنیم تا با مرور نکات خرید این محصول در انتخاب و خرید هود آشپزخانه به شما کمک کنیم. متخصصان برای انتخاب بهترین هود بر اساس نوع تهویه می گویند: «هود معمولا از نظر نوع کارکرد به دو دسته با دودکش و بدون دودکش تقسیم می شود. دسته اول مدل هایی است که فقط در نقش هواکش می باشند و هوای نامناسب را از آشپزخانه به بیرون منتقل می کنند.

دسته دوم هوای داخل منزل را به درون خود می کشد، تصفیه می کند و مجددا برمی گرداند. قبل از اینکه انتخاب کنید بهتر است بدانید دقیقا به کدام مدل هود نیاز دارید. هود با دودکش نیاز به کانال خروجی هوا دارد پس اگر در آشپزخانه شما کانال تعبیه نشده است بهتر از مدل دوم را انتخاب نمایید.»

حال به بیان توضیحاتی درباره مسائل دیگر از جمله قدرت و سرعت مکش، تولید صدا در هود، اندازه هود و نوع فیلتر می پردازیم.

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که یک هود را از سایر مدل ها متمایز می کند قدرت مکش است. برای اینکه بدانید شما در آشپزخانه هود با چه قدرتی نیزا دارید باید یک محاسبه ساده انجام دهید. به این صورت که ابعاد آشپزخانه را در عدد ۳ ضرب کرده تا مساحت آن بر حسب مترمکعب به دست آید. عدد به دست آمده قدرت مورد نیزا برای مکش هود را به شما نشان می دهد.

اگز آشپزخانه شما ۱۵ متری است، با ضرب در عدد ۳ میزان قدرت مکش هود را ۴۵ مترمکعب به دست خواهید آورد.

البته بهتر است حدود ۲۰ درصد افزایش قدرت برای هود در نظر بگیرید تا در صورت نیاز از قدرت بالاتر استفاده نمایید.

امروز مدل های هود با استفاده از موتور پرقدرت قادر هستند به بهترین نحو مکش ذرات چربی و بوی نامطبوع را انجام دهند.

اما توجه داشته باشید اینکه هنگام خرید هود به دنبال قدرت مکش بالاتر باشید هود خوبی را به دست نمی  آورید.

برای انتخاب و خرید هود مناسب برای آشپزخانه نکاتی را پیش از خرید مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. نکاتی که باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

  1. پیش از اقدام به خرید بودجه خود را بررسی نمایید.
  2. دقت کنید که فیلتر آلومینیومی برای شما مناسب تر است یا فیلتر ذغالی؟
  3. در مورد زیبایی و ظاهر هود تصمیم بگیرید.
  4. صدای هود را بررسی کنید.
  5. نحوه نصب هود در آشپزخانه را با توجه به نوع کابینت ها در نظر بگیرید.

قیمت هود آشپزخانه

با توجه به اینکه قیمت ارز در نوسان می باشد، قیمت محصولات خارجی و داخلی نیز ثابت نیست. پس نمی توانیم قیمت دقیقی برای انواع هود آشپزخانه بیان کنیم.

البته می توان بازه قیمت هود را در نظر گرفت. مدل های هود ایرانی و خارجی موجود در بازار را می توانید در قیمتی بین یک میلیون تا ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید.

با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید هود مناسبی تهیه کنید، به طور مثال برای خردی هود زیرکابینتی از برخی برندها بودجه کمتری لازم است خرج نمایید.

گران ترین مدل هود نیز هود جزیره ای است. باید از قطعات خاصی برای تولید هود جزیره ای استفاده کرد و این موضوع باعث می شود قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها داشته باشد.

شرکت های ایرانی که انواع هود جزیره ای را تولید می کنند تلاش کرده اند تا با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت را برای این هود ارائه دهند.

خرید هود آشپزخانه مسترپلاس به دلیل ایرانی بودن این هود و کیفیت بالایی که دارد به صرفه است.

بهترین برند هود آشپزخانه کدام است؟

بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین هود هستند. اگر بخواهیم بهترین برندها را بررسی کنیم خوب است آنها را به دو دسته تقسیم کرده و سپس مورد بررسی قرار دهیم.

هود آشپزخانه

بهترین هود آشپزخانه ایرانی

در کشورمان تولید کننده های زیادی به تولید انواع هود با کیفیت می پردازند. در این میان می توانیم برندهایی مثل اخوان، آلتون، استیل البرز، کن، داتیس و مسترپلاس را جزو بهترین برندهای هود معرفی نماییم.

تنوع محصولات در این برندها بسیار بالاست و شما می توانید با خرید از این برندها یک خرید با کیفیت را تجربه نمایید.

هنگام مراجعه به فروشگاه، به دلیل بالا بودن تعداد شرکت های تولید کننده هود، انتخاب های زیادی پیش روی شما قرار دارد. شما می توانید یک هود مناسب با آشپزخانه خود را در رنگ، طرح و قیمت مناسب خریداری کنید. همچنین می توانید از خدمات شرکت های نیز بهره مند شوید و با مقایسه بهترین هود را بخرید.

امکانات مختلف هود، کیفیت قطعات و قیمت برخی از مواردی است که محصولات این برندها را متمایز کرده است.

بهترین هود آشپزخانه خارجی

اگر قصد خرید از نمونه های خارجی هود آشپزخانه را دارید بهتر است از مارک های معروف بازار انتخاب نمایید، یکی از برندهای بسیار با کیفیت که توانسته است نظر مشتریان را جلب کند هود لتو می باشد. این هود علاوه بر کیفیت، زیبایی ظاهری نیز دارد و می تواند یک انتخاب خوب برای آشپزخانه شما باشد.

 

پرفروش ترین مدل هود آشپزخانه از کدام برند است؟

یکی از روشهای انتخاب هود مناسب، توجه به مدل های پرفروش بازار است. آشنایی با بهترین و پرفروش ترین مدل های هود آشپزخانه تا حد زیادی به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری انتخاب کنید.

به عنوان مثال هود آشپزخانه اخوان یکی از پرفروش ترین برندهای ایرانی است.

در ادامه محصولاتی از چند برند پرفروش هود را معرفی می کنیم.

هود آشپزخانههود لتو

یکی از مدل های باکیفیت هود خارجی در ایران، هود لتو است. این هود انواع مختلفی دارد و می توانید هر مدلی که مناسب آشپزخانه شما باشد را انتخاب نمایید.

شرکت لتو در سال ۱۹۹۳ آغاز به تولید انواع لوازم آشپزخانه کرد. این شرکت با شعار کیفیت را لمس کنید به تولید محصولات می پردازد. جالب است بدانید مشتریان این شرکت از محصولات آن رضایت کافی را دارند.

محصولات هود لتو را اگز از نمایندگی نعتبر این شرکت خریداری کنید خدمات ویژه ای به شما ارائه می دهند. این خدمات شامل نصب و تعمیر هود و حضور تعمیرکار در محل است.

قیمت هود آشپزخانه لتو نیز با توجه به اینکه یک هود خارجی است اندکی بالاتر از سایر مدل هاست.

انواع هود آشپزخانه لتو کدام مدل است؟

هود لتو را می توانیم در دسته بندی زیر قرار دهیم.

  1. هود شومینه ای
  2. هود مورب
  3. هود زیرکابینتی
  4. هود مخفی
  5. هود جزیره

این مدل ها را در ادمه معرفی می کنیم.

هود زیرکابینتی

این مدل یکی از مدل های ساده است که هنوز طرفداران خودش را دارد. یکی از ویژگی های جالب هود زیرکابینتی لتو این است که فیلتر کشویی دارد. فیلتر کشویی درون هود قرار دارد و شما می توانید در زمان استفاده آن را به بیرون بکشید تاتصفیه هوا بهتر انجام شود.

هود لتو زیرکابینتی مکش خوبی دارد و از موتور توربو استفاده می کند. به عنوان مثال هود لتو مدل H44 را می توانید تهیه کنید.

هود آشپزخانههود مخفی لتو

یکی از مدل های پرطرفدار هود، هود مخفی است. هود مخفی لتو نیز طرفداران خاص خود را دارد.

نکته ای که پیش از خرید هود مخفی باید بدانید این است که باید کابینت مناسب با اندازه هود را انتخاب نمایید، زیرا هود مخفی به طور کامل درون کابینت قرار می گیرد.

رنگ هود نیز یکی دیگر از چیزهایی است که مشتری به آن توجه می کند. هود مخفی لتو در سه رنگ استیل، مشکی و سفید تولید شده است.

استیل به کار رفته در این محصولات کیفیت خوبی دارد.

هود شومینه لتو

اگر قصد خرید هود با ظاهر زیبا دارید هود شومینه ای را به شما معرفی می نماییم. هود شومینه ای لتو مجهز به کاور دوتکه با قابلیت تنظیم ارتفاع است و می توانید ارتفاع هود را نسبت به اجاق گاز تعیین کنید.

هود شومینه به صورت ۹۰ درجه نصب می شود و به همین دلیل به خوبی می تواند مکش را انجام دهد. هود شومینه ای لتو نیز در رنگ های سفید، مشکی و استیل در بازار موجود است.

امکانات هود شومینه ای :

  • صفحه نمایش
  • فیلتر آلومینیومی
  • لامپ smd
  • سنسور
  • قدرت مکش بالا
  • موتور توربو

هود مورب لتو

هود مورب ظاهر متفاوتی دارد و نصب آن نیز متفاوت است. این هود نیازی به کابینت ندارد و به دیوار متصل می شود. هود مورب لتو نیز به رنگ مشکی،‌ سفید و استیل تولید شده است.

هود داتیس

اگر به دنبال خرید هود ایرانی هستید خرید هود داتیس را در اولویت قرار دهید.

شرکت داتیس در سال ۱۳۸۷ تولید لوازم آشپزخانه را در شهرک صنعتی ایوانکی آغاز کرد. محصولات این شرکت شاما اجاق گاز، فر، سینک و هود است.

تولیدات این شرکت با در فروشگاههای با نماد اعتماد الکترونیک با قیمت مناسب به فروش می رسد.

هود آشپزخانه

انواع هود داتیس

هود داتیس از نظر شکل ظاهری و روش نصب به سه نوع تقسیم می شود:

  • هود شومینه داتیس
  • هود مورب داتیس
  • هود مخفی داتیس

مشخصات فنی هود داتیس چیست؟

توجه به مشخصات هود پیش از خرید اهمیت بسیاری دارد. مشخصاتی مانند فیلتر، موتور، صدا و قدرت مکش هود را در اولویت بررسی قرار دهید.

موتور هود داتیس

موتور این هود از نوع فلزی است و ۴ دور قدرت دارد. به این معنی که شما می توانید از کلید ۱ تا ۴ هود برای تنظیم سرعت موتور استفاده کنید.

فیلتر هود داتیس از چه نوعی است؟

در مدل های تولید شده توسط هود داتیس از فیلتر آلومینیومی با کیفیت بالا استفاده می شود.

قدرت مکش هود داتیس چقدر است؟

این هود قدرت مکش بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ متر مکعب دارد و به خوبی قادر به تصفیه هوا می باشد.

صدای هود داتیس

برخی مدل های هود دارای صدای زیادی هستند اما هود داتیس صدای بسیار کمی دارد و در دسته مدل های هود بی صدای موجود در بازار است. صدای این هود بین ۴۵ تا ۶۰ دسی بل است.