فیروز کریمینشست خبری اظهار داشت: پیش بینی بازی نزدیک را می‌کردیم پیکان تیم خیلی دونده‌ای است. نیمه اول با دوندگی بی امان بازیکنان ما را هم وادار به دویدن کردند. تا زمانی که پا به پای آنها دویدیم

 برتر بودیم و در ۲۰ دقیقه اول بازی را در دست گرفتم و پیمان می‌توانست یک گل دیگر بزند. وقتی بازی به بکش بکش شد تعویض

 کردیم. گفتم خدا کند اتفاقی رخ ندهد.  اخباری متزلزل بود و تمرکز نداشت، او در هجده قدم برتر مطلق است اما اعتماد به نفس را از مدافعان ما هم گرفت. امروز بازیکنان ما در کل

 خوب نبودند. چون خط هافبک ما تمام شان متکی به سامان بود و او امروز زیر صفر بود. از ۵ نمره زیر صفر گرفت و تیم ما کار را پایین گذاشت!

وی ادامه داد: سامان نریمان جهان امروز عامل تضعیف تیم ما بود. او همیشه خوب بازی می ‌کرد و تیم مان را بر اساس توانایی سامان و اخباری تنظیم کرده بودیم که امروز هردوی آنها روز بدی داشتند و دیگر نمی‌توان از بقیه بازیکنان انتظاری داشته باشیم. اگر بخواهیم جمع بندی نمره بازیکنان مان را از ۵ بگویم نمره آنها ۰.۶ است یعنی کمی بالاتر از نیم. ما در هر بازی معدل عملکرد بازیکنان را دقیق حساب می‌کنیم که امروز عملکرد بازیکنان ما کمی بالاتر از نیم نمره از ۵ بود. در عوض دروازه بان آنها نمره اش دو نیم بود. چند حمله خوب داشتیم که دروازه بان پیکان همه را گرفت. اخباری اصلا تمرکز نداشت و تمام توپ هایی که می زد به سمت ما در اوت می‌آمد. سامان از دادن یک پاس ساده هم امروز عاجز بود. تکیه گاه ما در تیم مناسب نبود. هر تیمی مثل امروز تراکتور بازی کند مجازات می‌شود.

وی در مورد اینکه بازیکنان پیکان انگیزه زیادی داشتند یا بازیکنان تراکتور مرتکب اشتباه‌های زیادی شدند، اظهار داشت: حریف انگیزه داشت. تراکتور تیم بزرگی است و یکی از مشکلات ما این است که همه تیم مقابل ما بسیار با انگیزه هستند. تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا از گروهش صعود کرد و جز چهار تیم اول است. ما هم مقابل استقلال و پرسپولیس انگیزه زیادی داریم.  استقلال در بازی با ذوب اهن که ۲ بر صفر پیروز شد اصلا مثل روزی که مقابل ما بازی کردند نبودند. بازیکنانش اصلا از وظایف شان قصور نمی‌کردند. بازی خیلی نزدیکی با استقلال داشتیم که آنها برنده شدند. بازی آنها با نساجی مثل بازی با تراکتور نخواهد بود. یک بحث انگیزه بازیکنان حریف است و بحث دیگر هم اینکه موجودی ما در خط حمله ۵۰ درصد است. در یک صحنه از مسابقه دو سه بار پشت سر هم  به دروازه پیکان توپ زدیم که گل نشد. اگر عباس زاده امروز در بازی بود و ردخور نداشت.

کریمی ادامه داد: عباس زاده را هم در اختیار نداشتیم، او در محوطه جریمه یک تمام کننده تمام عیار است. در خط هافبک هم حلقه زنجیری خط دفاع به هافبک و مهاجم ما درست نبود. یک هافبک دفاع صرف  داریم، یک هافبک دفاعی رابط و یک هافبک نفوذی، شاهین نبود و بهزاد سلامی هم نتوانست وظایف خودش را هم اجرا کند چه برسد به اینکه وظیفه جدیدش را در منطقه جدید بازی انجام بدهد. خیلی ما را امیدوار کردند که شاهین ثاقبی به بازی امروز می رسد اما در آخرین ثانیه‌ها به بازی ما نرسید.سرمربی تیم تراکتور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه قصد داشتید اخباری را تعویض کنید اما از این کار ظاهرا منصرف شدید عنوان کرد: بازیکنان وسط ما این مجال را ندادند که اخباری را تعویض کنیم. روز بسیار بد اخباری بود اما برای جبران گل خورده باید بازیکنان جلو را عوض می‌کردیم ولی قبل از آن از ناصر سالاری خواستیم که خودش را برای حضور در میدان آماده کند تا هم اخباری حواسش را جمع کند و هم بداند که هر جور باشد از او استفاده نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: البته گناه باخت به گردن من است و آن را به گردن کسی نمی‌اندازم ولی گل های غیر قابل باور و گل های نشدنی خوردیم. یکی از گل ها از روی قوس وسط زمین بود. روی گل دوم هم اگر از دروازه بیرون نمی آمد چشم بسته هم دروازه اش باز نمی شد امروز به اصطلاح اخباری کور خواند!

کریمی  افزود: برای گلزنی نیاز به بازیکنانی داشتیم که خوب سانتر کنند. علی و هادی خوب سانتر می‌کنند اما با تغییراتی که دادیم آنها فهمیدند که فقط پیمان بابایی بازیکن سرزن ماست و اوت انداز خود را هم بیرون آوردند و دو دفاع وسط بلند قد آوردند که پیمان وسط آنها تنها ماند. یک بازیکن بلند قد دیگر به میدان آوردیم که با توجه به فیزیک و پرش خوبش آنها فقط متوجه پیمان نباشند اما در برنامه‌مان ناموفق بودیم. خیلی هم حریف را کم دور زدیم. هرچه توپ به سامان رسید او  توپ ها را لو داد. سامان روز خوبش نبود. بچه های ما روز خوبشان نبود. باید برای روزهایی که خوب نیستند هم طرح و برنامه داشته باشیم و روزهایی که خوب هستیم که مشکلی نیست.

سرمربی تراکتور تصریح کرد: پیکان یک روز هم بیشتر از ما استراحت کرد. همان بازی لعنتی دو بازیکن را از تیم ما گرفت. در حالیکه پیکان هم بیشتر از ما استراحت کرد و هم بازیکنی را از دست نداد با این حال مقصر خودمانیم.

فیروز کریمی در مورد اینکه تیم تراکتور هم از نظر جسمانی و هم از نظر تاکتیکی مشکل دارد آیا بازهم ما بازی را ندیده‌ایم یا تیم شما خوب بازی نمی‌کند، گفت: تا قبل از تعویض هادی بر بازی مسلط بودیم و تا دقیقه ۲۵-۲۶ بر بازی مسلط بودیم که بعد حریف زور آوردند و بکش بکش شد. دروازه بان ما در خروج ها قوی است اما امروز هرچه خروج کرد مردد بود و الان هم معتقدم بازی با استقلال خوب بود، آیا انتظار دارید در تهران به استقلال ۱۰ گل بزنیم؟! امروز هم در نیم ساعت آخر مثل ۲۶ دقیقه اول مسلط بر بازی بودیم و در نیمه دوم حریف عقب کشید و به روش ۴-۵-۱ بازی کرد و مدافعان سختگیر و بازیکنان ضد حمله زن داشتند. مدافعان حریف شاید روی بازی زمینی مسلط نباشند اما روی هوا مسلط بودند و ما احساسی سوار بر بازی بودیم. خیلی تلاش کردیم که روزنه ای باز شود و اما حریف درها را خوب بسته نگه داشت و فقط عمق حریف باز می شد که سامان روز خوبش نبود.

هیکل ورزیده و ورزشکاری محمدرضا گلزار در باشگاه + عکس

وی در مورد اینکه چه زمانی تراکتور به روزهای ایده آلش می رسد عنوان کرد: نمی خواهم مدام به عقب برگردم و نگاهم به عقب باشد اما وقتی یک پله از حریف عقب هستی این عقب ماندگی باقی می ماند و حریف روی پله دوم است و شما روی پله اول، روز اول تمرینات را دیر شروع کردیم و بدنسازی و بازی تدارکاتی و ... باید در تعطیلات لیگ مشکلات را مرتفع کنیم و مسلم بدانید این اولین باخت ما نبوده و باخت آخرین هم نخواهد بود. روزهای شیرین و بردهای خوبی خواهیم داشت که هواداران از آن لذت ببرند. باید کاری کنیم که بردها ادامه دار شود و روی باخت ها خط بکشیم.