گورستان ترسناک است. این گورستان عجیب است. گورستان بلژیکی دوستدار طبیعت است.


شهر درونگن در فلاندرز، منطقه بزرگی تحت حاکمیت بلژیک و در قلمرو بین فرانسه، هلند و بلژیک میزبان گورستان جدیدی است که با تابوت‌های زیستی ویژه خود از فساد اجساد انسانی به مدت ۲۵ سال خودداری به عمل می‌آورد و در نتیجه اصول دوستدار محیط زیست در آن حفظ می‌شود.

 

3

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در گورستان جدید درونگن هیچ سنگ قبر یا مسیر جداکننده‌ای وجود ندارد بلکه اجساد انسانی در تابوت‌هایی قرار می‌گیرد که از قابلیت تجزیه زیستی برخوردار است و می‌تواند به مدت ۲۵ سال از فساد اجساد جلوگیری کند. همه چیز در این گورستان نظیر نیمکت‌ها و تابلوها از قطعات چوبی ساخته شده است و چنانچه خانواده‌های عزادار قصد گرامیداشت عزیزان به خاک سپرده خود را داشته باشند، می‌توانند سازه‌هایی چوبی شبیه آشیانه پرندگان را با نام فرد در آن‌ها نصب کنند. اگرچه این قبرستان اولین گورستان طبیعی فلاندرز به شمار نمی‌رود با این حال، اولین مکان طبیعی درونگن است که مردم عادی نیز می‌توانند عزیزانشان را در آن دفن کنند.

پیدایش اولین گورستان دوستدار طبیعت در بلژیک

مردگان قبرستان جدید در مکانی قرار می‌گیرند که با طراحی ویژه خود تا ۲۵ سال آینده بخشی از طبیعت آنجا را تشکیل می‌دهند. هیچ لوح یادبودی در این مکان نصب نمی‌شود و تنها اسامی هر عزیز دفن شده روی آشیانه چوبی کوچکی محل دفن او را از دیگری متمایز می‌کند. در حال حاضر، تعداد ۶۰۰ فضا برای دفن مردگان در گورستان جدید وجود دارد که مردم درونگن می‌توانند از قبل فضایی را برای خود یا اعضا خانواده رزرو کنند و بهای آن را به توسعه‌دهندگان گورستان جدید پرداخت کنند.

در گورستان دوستدار طبیعت درونگن ۷۲ اصله درخت گیلاس کاشته شده است که توسعه‌دهندگان در انتخاب محل هر یک، دقت ویژه‌ای را به کار گرفته‌اند تا اصول زیبایی‌شناسی مکان حفظ شود. جالب است بدانید که کاشت درخت‌های همیشه سبز در آن ممنوع است چرا که وجود آن‌ها در گورستان، مردن و زنده شدن جهان هستی را انکار می‌کند و این بر خلاف قانون مفهوم مرگ است.

پیدایش اولین گورستان دوستدار طبیعت در بلژیک

 
کد خبر 527631
  •  
  •