طلا سرمایه گذاری است. خانمها معمولا خرید طلا را دوست دارند. طلا راهی برای پس انداز خانواده هاست. قیمت طلا نوسان دارد.

براساس گزارش اقتصادنیوز، در نظرسنجی اخیر کیتکو، سرمایه گذاران هفته پیش رو را صعودی در نظر دارند. به عبارت دیگر خوش بینی به این بازار در کوتاه مدت میان سرمایه گذاران بالا بوده است. تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. پنج نفر معادل ۳۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظر خنثی داشت.

همچنین میان سرمایه گذاران خرد،  ۸۴۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۴۴۲ نفر معادل ۵۳ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۶۵ نفر معادل ۳۲ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۳۴ نفر معادل ۱۶ درصد نظری نداشتند.

photo_2021-10-09_12-28-21

 
 

خوش بینی سرمایه گذاران در یک ماه گذشته به شدت پایین آمده بود اما توانست در دوهفته گذشته دوباره نمایان شود.

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو ، گفت که فلز گرانبها همچنان در مسیر خوبی پیش می رود ، حتی در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو سیاست های پولی خود را تغییر داده و خرید ماهیانه اوراق قرضه خود را تا پایان سال کاهش دهد.

 
 

این در حالی است که آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: به محض این که بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را آغاز کند، بازار این اقدام را دیرهنگام ارزیابی می کند و قیمت طلا به کف رسیده و روند آن معکوس می شود. این اتفاق در سالهای ۲۰۰۵، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ رخ داد.

photo_2021-10-09_12-28-23

به نظر می رسد در دو هفته گذشته به طور کلی روند صعودی در بازار را تحلیلگران انتظار داشتند و امید به گزارش های اقتصادی منتشر شده بیش از گذشته بوده است.

آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس لایو گفت منتظر ریزش بیشتر طلا پیش از تمایل به خرید است و انتظار ندارد پیش از نوامبر که بازار عوامل فصلی قوی را مشاهده می کند، طلا خریداری کند.

بوتون گفت: اگر می خواهید طلا بخرید باید صبور باشید. من می خواهم زمانی طلا خریداری کنم که فروش از سر وحشت به راه می افتد.