به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۳۲۹ دلار در هر اونس رسید. این فلز هفته گذشته ۲.۲ درصد رشد قیمت داشت.

بهای معاملات طلا در ماه میلادی جاری ۸.۷ درصد صعود کرد که بهترین رشد قیمت ماهانه از ژانویه سال ۲۰۱۲ به این سو برای این فلز ارزشمند است.

بن برنانکه، رئیس بانک مرکزی آمریکا ماه جاری اعلام کرد تصمیم گیری در مورد آغاز کاهش خرید اوراق قرضه از سپتامبر هنوز زود است.

وی ۱۹ ژوئن گفته بود که خرید اوراق قرضه در صورت بهبود وضعیت اقتصادی کاهش خواهد یافت. بانک مرکزی آمریکا در راستای سیاست های محرک اقتصادی، ماهانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق خریداری می کند. برنامه خرید اوراق قرضه این بانک یکی از عوامل اصلی پشتیبانی کننده از صعود قیمت طلا طی سال های اخیر بوده اما بهای طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از محدود شدن اجرای این برنامه، ۲۱ درصد سقوط کرده است.

بر اساس آمار گردآوری شده توسط بلومبرگ، ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری به ۱۹۶۹ تن در ۲۶ ژوییه کاهش یافت که پایین ترین سطح از ماه مه سال ۲۰۱۰ است.

بهای معاملات نقره برای تحویل در ماه سپتامبر در بازار نیویورک، ۰.۵ درصد صعود کرد و به ۱۹ دلار و ۸۶ سنت در هر اونس رسید.

در بازار بورس کالای نیویورک، بهای معاملات پلاتین برای تحویل در ماه اکتبر با ۱.۴ درصد صعود، به ۱۴۴۲ دلار در هر اونس رسید.

پالادیم برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲.۹ درصد افزایش قیمت، ۷۴۴ دلار در هر اونس معامله شد. این فلز هفته گذشته با ۳.۴ درصد افت قیمت، به سه هفته صعود متوالی پایان داد.