روزنامه الاخبار لبنان در یادداشتی نوشت: صنعا از سامانه‌های جدید موشکی و پهپاد‌های جدید خود رونمایی کرد. اعلام این خبر به عنوان آغاز مرحله «درد‌های شدید» تعبیر شد، به طوری که در صورت متوقف نشدن محاصره و تجاوز علیه یمن، این تسلیحات اهمیت زیادی خواهد داشت.

نیرو‌های صنعا که اوایل سال کنونی میلادی از آمادگی کامل برای هر نوع درگیری دریایی و مقابله با هر نوع خطری در دریای سرخ و باب المندب خبر دادند، افزون بر رونمایی از موشک‌ها و پهپاد‌های جدید، از سامانه‌های جدید تهاجمی مین‌های دریایی نیز رونمایی کردند.

ناظران بر این باورند که اقدام صنعا در رونمایی از سامانه‌های موشکی که برد برخی از آن‌ها به بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و پهپاد‌های مجهز به موشک‌های تهاجمی و سیستم‌های کنترل دقیق، در آستانه هفتمین سال تجاوز علیه یمن و محاصره آن، به منزله آغاز مرحله «درد‌های شدید» است که جنبش انصارالله اواخر سال گذشته میلادی ائتلاف (متجاوز) سعودی اماراتی را در این‌باره تهدید کرده بود.

موشک یمنی ها

این اقدامات همچنین این واقعیت را تثبیت می‌کند که یگان پهپادی یمن اکنون بیش از هر زمانی می‌تواند هر یک از مواضع نظامی یا اقتصادی در عمق خاک کشور‌های متجاوز را هدف قرار دهد.

در این چارچوب، خالد الغراب، سرلشکر یگان پهپادی، در گفتگو با این روزنامه گفت این اقدام آغازی برای هفتمین سال جنگ محسوب می‌شود و اگر کشور‌های سعودی و امارات تجاوزگری خود را متوقف نکنند و محاصره این کشور لغو نشود، این تسلیحات تعیین‌کننده ویژگی‌های رویارویی آینده خواهند بود.

از سوی دیگر، سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات یمن گفت رونمایی از تسلیحات جدید پس از آن صورت گرفت که توانایی و تأثیرگذاری بالای آن‌ها در عرصه میدانی ثابت شد. العاطفی همچنین تاکید کرد همه تسلیحاتی که رونمایی شد، ساخته دست کارشناسان یمنی است.