به گزارش پارس نیوز، 

سیدیاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی خود درباره درخواست ظریف و زنگنه برای الحاق ایران به توافقنامه پاریس نوشت:

آقای ظریف و آقای زنگنه در دو نامه جداگانه به آقای حسن روحانی درخواست کرده اند تا الحاق ایران به توافقنامه پاریس مجددا در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود؛ چرا که به گفته وزیر امور خارجه ، ملحق نشدن ایران به این توافقنامه می تواند موجب باز شدن پرونده ای علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل شود.

آقای ظریف نباید نگران باز شدن پرونده ای علیه ایران در شورای امنیت باشد به این دلیل که آمریکا هم از این موافقتنامه خارج شده و با دارا بودن حق وتو، اجازه نخواهد داد شورای امنیت به چنین موضوعی ورود کند!

دولت سه سال است مفاد این موافقتنامه را از 26 آبان ماه سال 1394 بدون اینکه مراحل قانونی پذیرش مفاد این موافقتنامه در مجلس و شورای نگهبان طی شود را به دستگاه ها ابلاغ کرد و نسخه انگلیسی آن به عنوان تعهدات ایران در موافقتنامه پاریس به ثبت رسید.

زمانی که خاموشی های برق اتفاق افتاد وزارت نیرو و سازمان محیط زیست اعتراف کردند که مفاد این موافقتنامه را اجرا کرده‌اند. دستگاه های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند که متاسفانه تاکنون هیچ مرجعی واکنشی نشان نداده است.

پیوستن به این موافقتنامه به معنای آغاز صنعت زدایی از ایران است گفت: کشورهای اروپایی بعد از اینکه خودشان در دسته صنعتی ها قرار گرفتند منافعشان ایجاب می‌کند که جلوی صنعتی شدن دیگران را بگیرند. به قول فریدریش لیست، نفعشان در این است که این نردبانی که از آن به بالا رفته‌اند را واژگون سازند. در این شرایط ایران باید موضع بگیرد و اعلام کند هر کشوری که جهان را آلوده کرده و باعث انتشار گازهای گلخانه ای در جهان شده، فعالیت خود را کاهش دهد.

برخی جریانات عطش عجیبی برای ادغام کشور در نظم ظالمانه بین المللی دارند ، از ابتدای انقلاب اسلامی ایران 45 مورد تعهدخارجی احصاء کرده‌ایم که 32 مورد آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است.