به گزارش پارس ، ابراهیم وطن پرست در گفت وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: با توجه به کار حساب شده ای که ملی پوشان والیبال از خود بر جای گذاشتند به سطحی از خودباوری و پایداری ذهنی رسیده ایم که می توانیم در این رقابت ها با حضور بزرگ ترین تیم های دنیا، نتایج خوبی را کسب کنیم.

او افزود: تیم ما آنقدر خوب کار کرد که حتی می تواند ژاپن میزبان را با آن سابقه ای که پیش از این در آسیا داشته، در سه ست متوالی شکست دهد و از سد تیم های آمریکا و ایتالیا نیز عبور کند.

این پیشکسوت والیبال با اشاره به بازی های خوب ایران در رقابت های قهرمان قاره ها، گفت: ملی پوشان والیبال ما در بیشتر بازی ها عملکرد خیلی خوبی داشتند. نباید فراموش کرد که برزیل و روسیه دو تیم بسیار خوب جهان هستند، ولی ما پیش از رویارویی با آنها تیم از قبل بازنده نبودیم. شاید یکی از نقاط ضعف ما در بازی با برزیل آن بود که ما از گیم سوم خوب بازی کردیم و در گیم های اول و دوم حداکثر تلاش خود را انجام ندادیم.

وطن پرست ادامه داد: در این رقابت ها چند جوان خوب و جویای نام معرفی شده اند که از جمله آنها میرزا جانپور بود که قطعاً می تواند در آینده درخشش بیشتری داشته باشد. دیگر چهره ای که در این رقابت ها مطرح شد، رحیمی پناه بود که عملکرد قابل قبولی را از خود بر جای گذاشت.

این سرمربی لیگ برتری والیبال تصریح کرد: خوشبختانه روند تیمی ملی پوشان والیبال به جایی رسیده که حتی با وجود نبودن مهره های تاثیرگذاری همچون محمد موسوی و امیر غفور می توانیم آمریکا را ببریم.

او همچنین در مورد خداحافظی ظریف از دنیای والیبال نیز، گفت: ظریف در طول دوران ورزشی اش عملکرد قابل تحسینی از خود بر جای گذاشت. البته به نظر من این بازیکن به عنوان لیبرو چندین سال دیگر می توانست کار کند و زمان خداحافظی زود بود. خود من دوست داشتم که ظریف همچنان در کنار این تیم باشد، چون که یکی از ستون های موفقیت ما در چند وقت اخیر بوده است.

وطن پرست با تاکید بر اینکه کسب نتایج درخشان در چند وقت اخیر توقعات را از والیبال ما بالا برده است، اظهار کرد: البته این یک نقطه قوت برای والیبال است و باید به صورت جدی به دنبال ایجاد پشتوانه برای تیم حال حاضر والیبال مان باشیم. همچنین باید برگزاری دیدارهای تدارکاتی و حضور در رقابت های بین المللی را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم به اندازه کافی تجربه کسب کنیم. تیم ما باید در رقابت های معتبر و مهم و در دیدار با تیم های بزرگ شلاق بخورد.

وی در پایان افزود: شاید اگر تجربه کافی داشتیم، می توانستیم جلوی تیم های روسیه و برزیل هم بهتر از این کار کنیم.