به گزارش پارس به نقل از مهر، حسین رضازاده که صبح امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید وزارت ورزش و جوانان شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین برنامه های فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن مسابقات آسیایی و جهانی در رده سنی نوجوانان و جوانان بزودی اردوهای آماده سازی برای تیم های اعزامی به این مسابقات را آغاز می کنیم. ضمن اینکه بعد از فینال مسابقات لیگ برتر که دیماه برگزار خواهد شد نیز اردوهای تیم ملی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی و مسابقات جهانی قزاقستان یادآور شد: امروز فدراسیون جهانی اعلام کرد که بین این دو رویداد که هر دوی آنها برای ما مهم است ۴۵ روز فاصله ایجاد کرده است، این خبر خوبی است که به واسطه آن می توانیم خیلی بهتر و نتیجه بخش تر کارهای آماده سازی را آغاز کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری با تاکید بر اینکه اردوهای آماده سازی تیم ملی برای بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی پیش از پایان سال جاری آغاز خواهد شد در مورد وضعیت سرمربی این تیم و اردونشینان آن توضیح داد.

وی با اشاره به جلسه آشتی کنانی که میان وزنه برداران المپیکی با مسئولان وزنه برداری در یکی از برنامه های تلویزیونی برگزار شد، خاطر نشان کرد: بعد از آن برنامه به صورت جداگانه از ورزشکاران و سرمربی تیم ملی یعنی کوروش باقری هم دعوت کردیم و صحبت های لازم را برای برطرف شدن کامل مشکلات و اختلافات انجام دادیم. طی این هفته یا هفته آینده نیز جلسات دوباره ای در این زمینه احتمالا خواهیم داشت.

رضازاده با یادآوری استعفای کوروش باقری از سرمربیگری تیم ملی و مخالفت فدراسیون با این استعفا گفت: به هر حال هر فدراسیون برای تصمیم گیری در این زمینه به عملکرد مربی خود نگاه می کند. ما هم با توجه به عملکردی که باقری داشت با استعفای او مخالفت کردیم.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی از ورزشکاران المپیکی وزنه برداری برای اینکه حسین توکلی هدایت تیم ملی را عهده دار باشد، تصریح کرد: این فدراسیون است که سرمربی را انتخاب می کند و سرمربی هر تیمی هم می تواند مربیان خود را معرفی کند. ما هم بر اساس برنامه هایی که داریم یکی دو نفر را به کادر فنی اضافه خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری تاکید کرد: اگر هر کسی غیر از کوروش باقری هم بود از او حمایت می کردیم چون تیم های اعزامی وزنه برداری به رویدادهای مختلف طی ماههای گذشته همیشه مدال آور بوده اند و بنابراین دلیلی نداشت که استعفای باقری را بپذیریم.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری در کار با هیچکس رفاقت و شوخی ندارد، گفت: اگر بخواهیم بر این مبنی کار کنیم آسیب هایش به فدراسیون و وزنه برداری می رسد نه فرد دیگری.

" آیا در نهایت کوروش باقری باز هم سرمربی تیم ملی خواهد بود" ؟ ، رئیس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: هنوز هیچ چیز معلوم نیست، او استعفا داد و من هم قبول نکردم، قطعا اگر قرار بر بازگشت باقری باشد او سرمربی خواهد بود و یکی دو نفر هم به عنوان مربی در کنارش کار خواهند کرد.

وی افزود: قرار نیست آنچه که ورزشکاران می خواهند اتفاق بیفتد و مربی که آنها می خواهند در راس کار قرار بگیرد. هر کسی که از نظر فدراسیون صلاحیت داشته باشد سرمربی خواهد بود.

رضازاده با اشاره به اینکه برخی از ورزشکاران المپیک وزنه برداری گفته بودند که سرمربی تیم ملی بر سر آنها داد می زند، گفت: در این زمینه با باقری صحبت کردم او گفت که گاهی فشار تمرینات خیلی بالاست و به خاطر خود بچه ها گاهی اوقات داد می زند اما در کل وزنه برداران احترام می خواهند و حرفشان هم همین است.

" آیا برای آغاز اردوهای تیم ملی که به قول شما تا پیش از پایان سال برگزار می شود از ورزشکاران المپیکی دعوت خواهد شد" ؟ ، رضازاده در پاسخ به این پرسش مهر گفت: قطعا، چرا که ما بازیهای آسیایی را در پیش داریم که مدال آوری در آن برایمان خیلی مهم است. ضمن اینکه بعد از آن هم باید در مسابقات جهانی شرکت کنیم که حکم سهمیه المپیک را برایمان دارد بنابراین هم از المپیکی ها دعوت می کنیم هم از دیگر وزنه بردارانی که آماده هستند.

رضازاده در پایان گفت: در کل هیچ چیز هنوز خیلی معلوم نیست نه اینکه باقری می آید یا نه و نه وضعیت اردونشینان تیم ملی.