به گزارش   پارس به نقل از فارس  ، راه طولانی حضور تیم های آسیایی در جام جهانی به پایان رسید.

ژاین مسابقه ها دو سال و نیم به طول انجامید و ۱۱۶ دیدار هم انجام گرفت که در پایان آن ژاپن و کره جنوبی به عنوان تیم هایی که صعودشان پیش بینی شده بود به این مسابقه ها راه یافتند. استرالیا هم برای سومین بار پیاپی و ایران هم تحت هدایت کارلوس کی روش راهی این تورنمنت معتبر شدند.

درست است که این چهار تیم به جام جهانی راه یافته اند اما راهی متفاوت را برای رسیدن به این جام سپری کردند. ژاپن به همراه آلبرتو زاکرونی بهترین و تاثیرگذارترین  نمایش ها را ارائه می کند. استرالیا هم که در دیدارهای مقدماتی کمی با مشکل روبه رو شده بود، با گل دقیقه های پایانی جوشا کندی مقابل عراق موفق شد راه خود برای رسیدن به جام جهانی را هموار کند.

ایران و کره جنوبی هم دوره پر فراز و نشیبی را سپری کردند. ایران در ابتدای راه با مشکلاتی روبه رو شد اما در ادامه با سه پیروزی پیاپی به یک باره به این مسابقات بازگشت. کره جنوبی راهی سخت تر داشت زیرا آنها در روز پایانی تنها با تفاضل گل بیشتر نسبت به ازبکستان موفق شد به جام جهانی برسد.

اردن اما بیش از سایر تیم ها همه را به تعجب واداشت. آنها در زمین خودی از ژاپن و استرالیا امتیاز گرفته و به پلی آف رسیدند تا پس از حذف کردن ازبکستان، به دیدار با اروگوئه بروند. درست است که آنها مقابل این تیم آمریکای جنوبی شکست خوردند اما نشان دادند تیم خوبی هستند.

تیم های صعود کننده از آسیا:

ایران، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی

در  گزارشی که در سایت فیفا آمده به پنج لحظه به یادماندنی در مسابقه های گروهی اشاره شده که در نخستین آنها به گل  قوچان نژاد به کره جنوبی اشاره شده است.

گل رضا قوچان نژاد (گوچی)

ایران برای انجام دیدارپایانی مرحله گروهی خود راهی کره جنوبی شده بود. تیمی که ایران را با تساوی یک بر یک  از رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بازداشته بود. در پایان این دیدار اما همه چیز به سود ایران بود. آنها در خاک کره و با گل رضا قوچان نژاد به برتری رسیدند. او روی یک کار انفرادی موفق شد دروازه کره را باز کند تا نه تنها پیروزی ایران را تضمین بلکه صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را هم قطعی کند.