به گزارش پارس به نقل از مهر، مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا امروز سه شنبه در کشورهای مختلف برگزار شد که بر این اساس چند تیم دیگر از جمله ایران، عمان، قطر و بحرین حضور خود را در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا قطعی کردند. در گروه A، تیم عمان موفق شد با نتیجه یک بر صفر تیم سوریه را در تهران شکست بدهد تا به جام ملت ها صعود کند. در این گروه اردن سه بازی عقب افتاده دارد و با ۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد. به احتمال زیاد بعد از عمان، اردن بتواند راهی جام ملت های آسیا شود.

در گروه B، تیم ملی ایران در بیروت به مصاف تیم لبنان رفت که این مسابقه در پایان با نتیجه ۴ بر یک به سود ایران به پایان رسید. همچنین کویت هم موفق شد تایلند را شکست بدهد و همراه ایران خود را در جام ملت ها ببیند.

در گروه C، عربستان که پیش از این صعودش را به جام ملت ها تضمین کرده بود، به مصاف چین رفت که این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. چین در صورت پیروزی می توانست خیالش را برای صعود به جام ملت ها راحت کند. آنها حالا باید در روز آخر مرحله مقدماتی به مصاف تیم عراق بروند تا از بین این دو تیم، یکی راهی استرالیا شود. عراق هم امروز موفق شد با دو گل اندونزی را شکست بدهد.

در گروه D، تیم های قطر و بحرین به ترتیب مقابل مالزی و یمن به برتری رسیدند تا تکلیف این گروه هم مشخص شود. بحرین با این پیروزی ۱۳ امتیازی شد و قطر هم با ۱۲ امتیاز خیال خود را برای حضور در جام ملت های آسیا راحت کردند.

تیم های امارات و ازبکستان هم در گروه E در روز سه شنبه به پیروزی رسیدند تا مسافر جام ملت های استرالیا شوند.

نتایج مسابقات روز پنجم از مرحله مقدماتی و همچنین جدول رده بندی هر گروه به شرح زیر است:

گروه A:
* عمان یک - سوریه صفر
* سنگاپور - اردن (به خاطر حضور اردن در مسابقات پلی آف جام جهانی این بازی در هفته های آینده برگزار می شود)

جدول رده بندی گروه A:
۱- عمان ۱۰ امتیاز - چهار بازی
۲- اردن ۵ امتیاز - سه بازی
۳- سوریه ۴ امتیاز - پنج بازی
۴- سنگاپور سه امتیاز - چهار بازی

گروه B:
* ایران ۴ - لبنان یک
* کویت ۳ - تایلند یک

جدول رده بندی گروه B:
۱- ایران ۱۳ امتیاز
۲- کویت ۹ امتیاز
۳- لبنان ۵ امتیاز
۴- تایلند صفر امتیاز

گروه C:
* چین صفر - عربستان صفر
* اندونزی صفر - عراق ۲

جدول رده بندی گروه C:
۱- عربستان ۱۳ امتیاز
۲- چین ۸ امتیاز
۳- عراق ۶ امتیاز
۴- اندونزی یک امتیاز

گروه D:
* مالزی صفر - قطر یک
* بحرین ۲ - یمن صفر

جدول رده بندی گروه D:
۱- بحرین ۱۳ امتیاز
۲- قطر ۱۲ امتیاز
۳- مالزی ۴ امتیاز
۴- یمن صفر امتیاز

گروه E:
* هنگ کنگ صفر - ازبکستان ۲
* امارات ۵ - ویتنام صفر

جدول رده بندی گروه E:
۱- امارات ۱۵ امتیاز
۲- ازبکستان ۱۰ امتیاز
۳- هنگ کنگ ۴ امتیاز
۴- ویتنام صفر امتیاز

به این ترتیب تیم های عمان، ایران، کویت، عربستان، قطر، بحرین، امارات و ازبکستان به صورت مستقیم و پیش از پایان مرحله مقدماتی صعود خود را به جام ملت های آسیا قطعی کردند. سرنوشت دو تیم دیگر از گروه اول و سوم در هفته آخر مشخص خواهد شد که روز ۱۴ اسفند برگزار می شود.

در جام ملت های آسیا ۱۶ تیم حضور خواهند داشت. حضور سه تیم ژاپن، کره جنوبی و استرالیا پیش از این، در مسابقات قطعی بود. ۱۰ تیم به صورت مستقیم از مرحله مقدماتی به جام ملت ها می روند. همچنین دو تیم بهتر از مجموعه تیم های سوم در مرحله مقدماتی هم راهی جام ملت ها خواهند شد. دیگر تیم حاضر در استرالیا، کره شمالی قهرمان مسابقات چلنج کاپ در سال ۲۰۱۲ است.