به گزارش پارس به نقل از ایران ورزشی، اسامی داورانی که باید در کلاس نیم فصل لیگ برتر شرکت می کردند روز گذشته توسط سایت کمیته داوران اعلام شد و نکته قابل توجه این بود که مسئولان کمیته داوران محسن قهرمانی، رضا کرمانشاهی و محسن ترکی را به این کلاس دعوت کرده بودند.

به این خبری که روز گذشته روی خروجی سایت کمیته داوران قرار گرفت توجه کنید: « کمیته داوران فدراسیون فوتبال یک دوره کلاس توجیهی نیم فصل داوران لیگ برتر را از ۲۹ آبان ماه لغایت ۲ آذرماه در آکادمی فوتبال برگزار می کند. اسامی داوران دعوت شده به این شرح است: علیرضا فغانی، سعید مظفری زاده، مهدی سیدعلی، رضا کرمانشاهی، تورج حق وردی، غلامرضا جباری، امیرحسین فتاحی، پیروز سیف الله پور، محمدرضا فغانی (تهران) ، محسن ترکی، محسن قهرمانی (خراسان رضوی) و… »

در بین ۳۸ داوری که از آنها دعوت به عمل آورده شد تا ۲۹ آبان ماه در کلاس توجیهی داوری شرکت کنند نام سه داور بیش از بقیه خودنمایی می کرد. محسن قهرمانی و رضا کرمانشاهی که داوران محروم لیگ بودند و محسن ترکی که به حمایت از همشهری خود و اتهاماتی که به جامعه داوری زده شده از دنیای قضاوت کنار کشیده بود.

شاید کمتر کسی فکر می کرد که پیش از نیم فصل دوم این سه داور به کلاس ها دعوت شده و در کنار سایر داوران لیگ برتر حضور داشته باشند اما آنچه مسلم است مسئولان ستاد حرفه ای و در رأس آنها آیت اللهی ادله محکمی برای محکومیت داوران محروم پیدا نکرده اند.

گویا صبح دیروز فریدون اصفهانیان با اسامی داوران (۳۸ داور و ۸ کمک داور لیگ برتر) نزد آیت اللهی رفته و عنوان می کند که قصد دارد دو داور محروم و ترکی که از لیگ کنار کشیده است را همراه سایر داوران به کلاس توجیهی دعوت کند و آیت اللهی هم با این مساله موافقت کرده و عنوان می کند که هیچ مشکلی در این راه نمی بیند و به این ترتیب با امضا و تایید اسامی مطرح شده، لیست این داوران روی خروجی سایت کمیته داوران می رود.

گفتنی است، قهرمانی و کرمانشاهی نزدیک به دو ماهی است به صورت تعلیقی محروم شده اند و ترکی هم حاضر نیست با جو حاکم بر جامعه داوری سوت به دست بگیرد و قضاوت کند.

شاید کلید تمام سوالات بی جواب در مصاحبه چند روز پیش آیت اللهی باشد که گفته بود: « در پرونده محسن قهرمانی هیچ سند و مدرک محکمه پسندی وجود ندارد و تا پایان ماه جاری حکم قهرمانی صادر می شود. »

داوران محروم نیم فصل اول که حدود دو ماهی از میادین فوتبال دور بودند در نیم فصل دوم به تشخیص مسئولان سوت به دست گرفته و قضاوت می کنند اما با حضور داوران محروم در کلاس توجیهی طرف دیگر ماجرا یعنی دایی و مسئولان پرسپولیس تکلیف شان چه می شود؟

رویانیان روز گذشته در مصاحبه اش عنوان کرده بود که اگر قهرمانی نیم فصل دوم سوت بزند کاری می کند که در تاریخ ثبت شود اما وقتی ادله محکمه پسندی در کار نبوده آیا مسئولان فدراسیون می توانند بی دلیل فردی را محکوم کنند، شاید هم محسن قهرمانی و رضا کرمانشاهی که مورد اتهام قرار گرفته اند کاری کنند که در تاریخ ثبت شود.