به گزارش پارس به نقل از فارس، سرمربی تیم ملی ایران امروز در کنفرانس پیش از بازی ایران و لبنان شرکت کرد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش با خوشامدگویی به رسانه های ایرانی گفت: پیش از هر چیز به نمایندگان رسانه های ایرانی خوشامد می گویم و خوشحالم که شما اینجا هستید و من پاسخگوی سوالات شما هم خواهم بود.

کی روش درباره وضعیت تیم ملی هم گفت: ایران مثل بازی های قبلی اش سعی دارد در این بازی به سه امتیاز برسد و صعودش را قطعی کند. البته این بازی به هیچ وجه آسان نیست و می دانیم بازی سختی برابر لبنان داریم اما می خواهیم با پیروزی برابر این تیم صدرنشین گروه شویم و به جام ملت های ۲۰۱۵ صعود کنیم. در هر حال تمام سعی بر این است که در مقابل لبنان تعهد کاملمان را نشان دهیم و خوب بازی کنیم. از شرایط حریف هم به خوبی با خبر هستیم و وضعیت آنها را خیلی خوب بررسی کرده ایم.

خبرنگاری از کی روش پرسید که آیا ایران در مقابل لبنان به فکر انتقام است یا نه که وی گفت: نه اصلا چنین چیزی نیست، در فوتبال، کلماتی مثال جنگ، دعوا و انتقام و از این دست لغات معنایی ندارند و نباید از آنها در فوتبال استفاده کرد. همه می دانیم در بازی مقدماتی جام جهانی چه اتفاقی افتاد و به چه شکل تیم ایران شکست خورد. در آن بازی خودمان مقصر بودیم و شکست خوردیم. آن زمان شرایط بسیار سختی قرار داشتیم و بازی قبلی مصدومان زیادی روی دست ما گذاشته بود و کیفیت زمین هم بسیار پائین بود اما با این حال هیچ کدام از اینها نمی توانست برای شکست ایران توجیهی باشد.

وی افزود: در هر حال ما باید از این چالش ها برای خودمان انگیزه بسازیم و اگر شکست خوردیم کاملا خودمان مقصر بودیم. باز هم تکرار می کنم باید بازی را می بردیم اما اگر آنها ما را بردند ما بد کار کردیم. من فردا به دنبال انتقام نیستم. نگاه ما به هیچ وجه گرفتن انتقام نیست و نمی خواهیم از این بازی به عنوان بازی انتقامی نام ببرم. انتقام در فوتبال وجود خارجی ندارد و اصلا چنین نگرشی در ذهن ما نیست. در بازی فردا به دنبال کنترل بازی هستیم و باید هوشیار و جنگجو باشیم و به این شکل بازی را کنترل کنیم و خوب عمل کنیم تا تاکتیک های حریف را از کار بیندازیم ونبض بازی در اختیار ما باشد.

کی روش در پاسخ به این سوال که پس از صعود به جام جهانی بازی لبنان را به چشم بازی تدارکاتی نگاه می کند یا نه گفت: از بین ۴ تیم صعود کننده آسیایی به جام جهانی ۳ تیم ژاپن، استرالیا و کره جنوبی به صورت مستقیم به جام ملت ها صعود کردند و در بازی های مقدماتی حضور ندارند اما من متوجه این موضوع نمی شوم که به چه دلیل ایران نباید از این فرصت استفاده کند و به نظرم این نگاه غلطی است. آسیا در جام جهانی چهار سهمیه دارد و ایران باید برنامه های آماده سازی جهت حضور در جام جهانی را همزمان با مسابقات جام ملتهای آسیا انجام دهد. شرایط ساده و شفاف و کاملا مشخص است. در حال حاضر بازی های مقدماتی جام ملتهای آسیا را پیش رو داریم و همه تمرکز ما روی این بازی است. ضمن اینکه همزمان روی دو هدف مشترک تمرکز کرده ایم. بازهم تکرار می کنیم حالا با همه تعهد و تمرکز به بازی با لبنان فکر می کنیم و تلاش می کنیم بهترین عملکرد و بازده را مقابل لبنان داشته باشیم. شرایط خوب و راحتی داریم. فردا شاید به یکی- دو بازیکن جوان فرصت دهیم تا طراوت تازه ای به تیم ملی ایران بدهند.

کارلوس کی روش در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وی در مصاحبه ای گفته است که تیم ملی لبنان ضعیف شده است و آیا کی روش چنین صحبتی را مطرح کرده است گفت: من هرگز چنین چیزی درباره لبنان نگفته ام.