به گزارش پارس ، لطفعلی پورکاظمی که هفته گذشته نماینده ایران در اجلاس سه روزه وادا در ژوهانسبورگ بود، در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در این اجلاس در خصوص داروهای ممنوعه تصمیمی گرفته نشد چون این کار معمولا در کنگره ها صورت می گیرد. اجلاس آفریقای جنوبی در واقع کد وادا بود که قوانین اساسی وادا در آن مورد بررسی قرار می گیرد. در این زمینه هم تغییر بزرگی صورت نگرفت و فقط قرار شد از سال ۲۰۱۴ به بعد، تغییراتی در اعمال مجازات های دوپینگ ایجاد شود. این افزایش جریمه ها در زمینه داروهای آنابولیک و براساس داروی مصرفی، شرایط مسابقه و نوع رشته لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: به عنوان نایب رئیس یونسکو و دبیرکل نادوی ایران در این اجلاس سخنرانی کردم، در مورد طرح های مبارزه با دوپینگ، سازماندهی مکمل ها و وضعیت باشگاه های ورزشی در ایران و جهان صحبت هایی را مطرح کرده و طرح های خوبی دادم. ۱۱۰۰ نفر از سراسر جهان در ژوهانسبورگ حاضر بودند. توماس باخ رئیس جدید کمیته بین المللی المپیک نیز به سخنرانی پرداخت و رئیس وادا نیز تغییر کرد و جان فاهی استرالیایی جای خود را به ری دی انگلیسی داد. این اجلاس چهار سال یک بار برگزار می شود که اسپانیا میزبان دوره قبل بود.

پورکاظمی در پاسخ به این سوال که در این اجلاس فرصتی ایجاد نشد که در مورد راه اندازی آزمایشگاه دوپینگ در ایران با مسئولان عالی رتبه وادا مذاکره شود، تاکید کرد: چنین فرصتی به وجود نیامد اما باید بگویم که دیوید هومن دبیر کل وادا از حامیان ماست.