به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا داورزنی درباره تایید نشدن صلاحیت سومین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما دعا می کردیم بخت وزارت ورزش باز شود. انشالله نمایندگان محترم مجلس و دولت بتوانند هر چه سریع تر در این باره تصمیم بگیرند. چون واقعا لطمه جبران ناپذیری به ورزش می خورد. هر روز که می گذرد وقت های طلایی را از دست می دهیم. وقتی که برای آماده سازی تیم ها مهم است را از دست می دهیم. از طرف دیگر بازی های آسیایی را پیش رو داریم. عملا از زمان شروع به کار دولت سه ماه را در ورزش از دست دادیم. در این مدت سه نفر به مجلس معرفی شدند اما رای نیاوردند. طبیعی است که این بلاتکلیفی و شرایط بی ثباتی در ورزش بیش از هرچیزی به موفقیت های ما در آینده ضربه می زند.

وی ادامه داد: البته ما سعی کردیم سرمان به کار خودمان باشد. کمتر وارد این ماجرا شویم. در مقطع اول که نام سلطانی فر مطرح شد دیدیم که پرداختن به حاشیه ها ممکن است به اصل کارمان لطمه بزند. سعی کردیم چون این فرصت ها را نمی توانیم از دست دهیم همه تلاش خود را روی کار خود متمرکز کنیم. امیدواریم هر چه سریع تر وزیر ورزش معرفی شود و حمایت جدی از ورزش کشور صورت بگیرد. به ویژه رشته هایی که در مسابقات جهانی حضور دارند نیازمند حمایت هستند. مردم انتظار دارند تا این رشته ها موفق باشند. این موفقیت بدون حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک امکان پذیر نیست.

محمدرضا داورزنی در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال اظهار کرد: همانطور که می دانید بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تیم ایران به عنوان قهرمان و نمانیده این قاره به رقابت های قهرمان قاره های جهان راه پیدا کرد. از قاره آفریقا تیمی را انتخاب نکردند زیرا شرایط تیم های آفریقایی خیلی برای شرکت در این مسابقات مناسب نبود. یک تیم دیگر از اروپا را به عنوان نایب قهرمان این قاره دعوت کردند. به این ترتیب تیم های آمریکا، روسیه، برزیل، ایتالیا و ایران بعلاوه ژاپن میزبان مسابقات این بازی ها را در شهر توکیو آغاز خواهند کرد.

وی افزود: این میدان برای تیم ملی والیبال ایران بسیار خوب است زیرا با قدرت های تراز اول والیبال جهان رو به رو می شود. طبیعی است که به این میدان و تجربه نیاز داریم. فاصله ما با تیم های اول تا سوم جهان فقط تجربه است. تلاش می کنیم که تجربه خود را بالا ببریم. حضور در این مسابقات کمک می کند که برای لیگ جهانی سال آینده که با فرمول جدید انجام می شود حضور قدرتمندی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رئیس فدراسیون والیبال درباره مشکل بوجود آمده و ممانعت کشور میزبان از زودتر اعزام شدن تیم ایران گفت: صحبت هایی را یکی، دو باشگاه ژاپنی مطرح کرده بودند و پیشنهاد دادند تیم ایران یک هفته زودتر به ژاپن برود و اردوی آمادگی خود را در ژاپن برگزار کند. اما در عمل پیشنهادهایی که دادند خیلی مناسب نبود. البته از نظر مالی مشکلی وجود نداشت. اما بهانه هایی را آوردند و گفتند تداخل بوجود آمده است. این موارد موجب شد که ولاسکو ترجیح دهد در ایران کار آماده سازی تیم را دنبال کند. بازیکنان تا روز چهارشنبه درگیر لیگ بودند و بعد از سه روز استراحت به اردو ملحق شدند. فکر می کنم با توجه به برنامه به موقع در مسابقات حاضر می شویم و مردم بازی های قشنگی از مردم می بینند.

داورزنی خاطرنشان کرد: ما سال آینده دو رویداد مهم را به صورت همزمان پیش رو داریم. طبیعی است که باید دو تیم ملی آماده در اختیار داشته باشیم. یک تیم را برای مسابقات بازی های آسیایی کره جنوبی آماده کنیم، یک تیم را هم تدارک ببینیم که بعد از لیگ جهانی در قهرمانی جهان شرکت کند. به دلیل اینکه زمان این مسابقات خیلی نزدیک است نمی توانیم یک تیم را به دو مسابقه بفرستیم. هر دو تیم با هدایت و زیر نظر ولاسکو کار می کند، امیدواریم که حضور قدرتمندانه ای در هر دو مسابقه داشته باشیم.