به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) که پس از سفر به کشورهای ایران و امارت راهی قطر شد، روز گذشته (شنبه) پس از ملاقات با تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر و با حضور در کنفرانس خبری گفت: تصمیم فیفا برای برگزاری رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ تنها یک کشور است و آن کشور قطر خواهد بود.

رئیس ۷۷ ساله فیفا در کنفرانس خبری که در ابوظبی داشت با تکذیب شایعاتی که این روزها به نقل از وی در خصوص احتمال همکاری چند کشور همسایه در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم اظهار داشت: من هم صحبت های مطرح شده در این خصوص را اینجا شنیدم. من در ایران و امارات بودم و این سئوال مطرح شد که « آیا ما هم می توانیم در برگزاری جام جهانی با قطر سهیم شویم؟ » ، من تنها به این پرسش گوش دادم ولی پاسخی ندادم.

وی افزود: زمانی که در جام جهانی ۲۰۰۲ تصمیم به برگزاری این رقابت ها در دو کشور ژاپن و کره جنوبی گرفتیم، قضیه فرق می کرد ولی از آن به بعد تصمیم گرفتیم وقتی یک کشور بتواند به تنهایی میزبانی این تورنمنت را به عهده بگیرد دیگر هرگز میزبانی این رقابت ها را به طور مشترک به ۲ و یا حتی ۳ کشور ندهیم.

بلاتر در مورد احتمال برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فصل زمستان گفت: در ماه ژانویه و فوریه (دی و بهمن) شاهد برگزاری مسابقات المپیک زمستانی هستیم. اگر قرار باشد در این مقطع از سال مسابقات جام جهانی را برگزار کنیم نوعی بی احترامی به خانواده المپیک و کمیته بین المللی المپیک (IOC) است. ضمن اینکه رقابت های فیفا و IOC را رسانه ها و شبکه تلویزیونی مشترک پوشش می دهند و در ضمن شرکای تجاری مشترکی هم داریم پس نمی توانیم در یک زمان از سال دو تورنمنت معتبر را به طور همزمان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: منطقی است که این بازی ها را در پایان سال برگزار کنیم. منظورم از پایان سال ماه های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر) است. شاید از ۱۰ نوامبر تا ۱۰ دسامبر این مسابقات برگزار شود.