به گزارش پارس به نقل از مهر، رضا فروزانی در خصوص آخرین وضعیت پرسپولیس با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ما از عملکرد خودمان رضایت کامل نداریم. دایی عادت دارد که همیشه از خودش توقع بالایی دارد و این را به سایرین و تیم انتقال می دهد. اگر می گویم راضی نیستیم با این تفکر است. ما می خواستیم حداقل دو امتیاز بیشتر از این داشته باشیم اما آیا در ابتدای فصل نگاه به پرسپولیس اینگونه بود؟

وی افزود: آیا کسی فکر می کرد پرسپولیس اینطور نتیجه بگیرد؟ شاید در خود خانواده پرسپولیس قرار گرفتن در جمع سه، چهار تیم ایده۰. آل بود اما پرسپولیس امروز در صدر جدول است. ما برای کسب قهرمانی دو امتیاز بیشتر از این می خواستیم. این یک تحول است که به سختی به دست آمده هر چند که شاید کمتر کسی از این سختی با خبر باشد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس که با سایت باشگاه پرسپولیس گفتگو می کرد، ادامه داد: در بازی با استقلال خوزستان شایسته پیروزی بودیم اما بازی بسته حریف و درخشش دروازه بان آنها مانع از این امر شد. تیم به شرایطی رسیده است که می تواند این دو امتیاز را جبران کند. البته باید بررسی کنیم و ببینیم برای کسب قهرمانی چند امتیاز لازم است. ما برای کسب امتیازات، استراتژی تعریف کرده ایم ولی فوتبال در بسیاری اوقات قابل پیش بینی نیست.

وی درباره اینکه با صدرنشینی پرسپولیس، تیم ها بیشتر به بازی بسته روی خواهند آورد و این می تواند کار را مشکل کند، خاطرنشان کرد: وقتی یک تیم بازی را می بندد، کار سخت می شود ولی ما بیکار ننشسته ایم. راه های مختلفی را برای گلزنی می رویم و دنبال راه های جدید هستیم. برای مقابله با بازی های بسته، سانتر از جناحین و استفاده از ضربات شروع مجدد، راهکارهای خوبی هستند و می بینید که در ضربات ایستگاهی موفق بودیم.

فروزانی افزود: روی ارسال ها و نفوذها هم موقعیت های خوبی ایجاد کردیم ولی باید روی استفاده بهتر از موقعیت ها کار کنیم. مدافعان ما سرزن هستند ولی همیشه از آنها می خواهیم در جریان بازی محتاط باشند و در جریان بازی، دفاع را رها نکنند چون وقتی حریف بسته بازی می کند، اگر یک گل هم بخورید کار سخت تر می شود.

وی تصریح کرد: الان هماهنگی بین بچه ها بیشتر شده است و خودباوری بهتری را نسبت به ابتدای فصل شاهد هستیم. اینها باعث می شود برای نیم فصل دوم امیدوارتر باشیم. بازیکنی مثل سید صالحی نشان داده است که در نیم فصل دوم می تواند بهتر عمل کند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در این خصوص اضافه کرد: در تمرینات روی یکسری ترفندهای جدید کار خواهیم کرد. بویژه که حالا خیالمان در کارهای دفاعی راحت تر شده است. همچنین در نقل و انتقالات دنبال نفراتی رفته ایم که بتوانند ابزارهای جدیدی را در اختیار ما بگذارند. مسائل مرتب در حال بررسی و آنالیز است و شاید درباره اش صحبت نشود اما چشم بسته وارد نیم فصل دوم نمی شویم.

وی همچنین یادآور شد: از سوی دیگر شک نداریم حریفان به طور جدی ما را آنالیز خواهند کرد. با این شرایط از بازی های خارج از خانه در نیم فصل دوم استقبال می کنیم. این درست است که برنامه بازی ها برای ما دشوارتر می شود اما بازی در خانه حریف این مزیت را دارد که باید کمی از بازی بسته خود دست بکشند و این به ما فرصت می دهد. از سوی دیگر روی شگردهای جدید برای گلزنی کار می کنیم.

فروزانی درباره اینکه، در هفته های ابتدایی از مثلث صادقیان، عالیشاه و خلعتبری زیاد صحبت می شد ولی در ادامه کارکرد آنها تغییر کرد، گفت: طبیعی است که در ابتدا، حتی وقتی که خلعتبری نبود، صادقیان و عالیشاه اینطور جلوی چشم نبودند. عالیشاه وقتی از چپ حرکت می کرد، یکی، دو نفر را مامور او می گذاشتند ولی حالا که پا به توپ می شود، سه، چهار بازیکن فقط برای مهار او می روند ولی این نفرات در جای خودشان، تاثیرشان را نشان می دهند.