به گزارش پارس به نقل از فارس، در دیدار برگشت از مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۵: ۳۰ امروز (شنبه) تیم فوتبال گوانگژو اورگراند چین در ورزشگاه تیانه پذیرای اف سی سئول کره جنوبی بود.

شاگردان مارچلو لیپی که در بازی رفت در سئول حریف خود را با تساوی ۲ بر ۲ متوقف کرده بودند، در بازی برگشت با خیال آسوده تری مقابل تیم کره ای قرار گرفتند و در پایان با وجود تساوی یک بر یک در مجموع با تساوی ۳-۳ و به علت گل زده بیشتر در خانه حریف عنوان قهرمانی را ازآن خود کردند.
در این بازی ال کسون (۵۸) مهاجم برزیلی گوانگژو برای این تیم گلزنی کرد و دژان دامیانوویچ (۶۲) تک گل سئول را به ثمر رساند.

این برای نخستین بار است که یک تیم چینی در سری جدید لیگ قهرمانان آسیا به مقام قهرمانی دست پیدا می کند.
آخرین قهرمانی چینی ها در رده باشگاهی قاره کهن به فصل ۹۰-۱۹۸۹ در رقابت های جام باشگاه های آسیا باز می گشت که تیم لیائونینگ در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۲ بر نیسان اف سی ژاپن غلبه کرد و به مقام قهرمانی آسیا رسید.

اف سئول در حالی به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها رسید که در ۴ سال گذشته ۴ تیم مختلف کره ای به فینال این رقابت ها رسیده و ۳ قهرمانی را برای این کشور شرق آسیایی به ارمغان آورده بودند.

از فصل ۰۳-۲۰۰۲ که لیگ قهرمانان آسیا راه اندازی شد هیچ تیم چینی تا به امروز موفق نشده بود به فینال این رقابت ها راه یابد ولی گوانگژو با هدایت سرمربی ایتالیایی خود به ناکامی چینی ها در آسیا خاتمه داد.

مارچلو لیپی سرمربی گوانگژو با این قهرمانی تبدیل به تنها مربی جهان شد که توانسته لیگ قهرمانان آسیا و اروپا را فتح کند. او در سال ۱۹۹۶ یوونتوس را به قهرمانی اروپا رسانده بود.