به گزارش پارس به نقل از مهر، در روزهای گذشته خبری از شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد و پس از آن از بخش خبری ۲۰ و ۳۰ پخش شد که تعجب بسیاری را در پی داشت.

این خبر که با عنوان « دزدی واقعی وسط مانور الکی! » پخش شد، نشان می داد در حین برگزاری مانور زلزله، یک دزد واقعی به یک نفر که الکی مصدوم شده حمله ور می شود و قصد ربودن کیف پول او را دارد.

خبر این دزدی در حالی از بخش های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد و برنامه صرفاً جهت اطلاع پخش شد که همه حاضران در مانور می گویند این دزد و پلیس بازی، بخشی از برنامه مانور بوده و خبر « دزدی واقعی وسط مانور الکی! » ناشی از اشتباه شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد و مجری اخبار ۲۰ و ۳۰ نیست.

مانور زلزله در روستای کریک شهرستان دنا و جلوی چشمان مردم این روستا برگزار شد و پخش این گزارش عجیب در مورد آن، سبب دلخوری و رنجش برگزارکنندگان و مردم کریک شده است.

مردم روستا با انتشار نامه ای که به امضای شورای روستا نیز رسیده است اعتراض خود را به صورت رسمی به گوش مسؤولان رسانده و خواستار عذرخواهی صداوسیما هستند.

آن ها می گویند صحنه دزدی اجرا شده در مانور و دستگیری سارق توسط پلیس، بر حضور به موقع نیروهای انتظامی در سوانح و حوادثی از قبیل زلزله اشاره داشته است اما خبرنگار شبکه دنا از شیوه اجرای مانور بی اطلاع بوده و از این بخشِ مانور، خبر « دزدی واقعی در مانور الکی» را می سازد.

انتشار این تصاویر از شبکه استانی دنا و اخبار ۲۰: ۳۰ سبب واکنش برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد نیز شده است.

امید است تا مسؤولان صدا و سیما و سردبیران بخش های خبری اجازه ندهند آبروی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که به صمیمت و مهمان نوازی شهره اند به بازی گرفته شود و با عذرخواهی رسمی احساسات جریحه دار شده مردم را تسکین دهند.

روستای « کریک» با معماری سنتی زیبا که امروزه در ادبیات معماری ایران روستاهای « ماسوله ای» نام گرفته است در شهرستان دنا و در ۲۵ کیلومتری شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.