به گزارش پارس به نقل از مهر، نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در نشست همایش علم و فوتبال صحبتهایی را بیان کرد که یکی از آنها درخواست از سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، جهت اعطای میزبانی جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا به ایران بود.

صحبت های سجادی در این نشست بدین شرح است:

خوشحالم میزبان سپ بلاتر مرد اول فوتبال جهان، شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و دیگر مسئولان عزیز هستیم. دومین کنگره علم و فوتبال خوشبختانه امروز در جمهوری اسلامی ایران در شرایطی تشکیل می شود که فوتبال ایران موفقیت های خوبی را کسب کرده است.

کلیپ هایی را که در این همایش نمایش دادند، حاکی از این است فوتبال در ایران ریشه بسیار عمیقی دارد و در بین تمام مردم، علاقه مندان زیادی دارد. فوتبال در ایران مانند دیگر کشورها ورزش اول است، اگر چه کشتی ورزش اصلی و محلی ما نیز محسوب می شود. من هم به عنوان عضوی از خانواده فوتبال خوشحالم که در کنارتان هستم.

پس از برگزاری اولین کنگره بین المللی علم و فوتبال که موفقیت آمیز بود، ارسال مقالات زیادی را در دومین کنگره شاهد بودم. همانطور که دکتر قراخانلو اعلام کرد مقالات زیادی ارسال شده که این امر نشان از استقبال علاقه مندان به فوتبال را می دهد.

باید به این نکته اشاره کنم که معقتدم از زمانی که آکادمی ملی فوتبال رسما کار خود را آغاز کرد، فعالیت های علمی خوبی شروع شد، مخصوصا در فوتبال پایه. امیدوارم با برنامه های خوبی که این آکادمی دارد، شاهد رشد بیش از پیش فوتبال پایه باشیم. "

سجادی در پایان صحبت هایش از بلاتر و شیخ سلمان خواست با توجه به علاقمندی مردم ایران به این رشته ورزشی و همچنین موفقیت تیم های ملی در رده های مختلف، این رشته را مورد حمایت خود قرار دهند و از میزبانی ایران برای جام ملت های ۲۰۱۹ حمایت کنند.