به گزارش پارس به نقل از مهر، سپ بلاتر که از مدتها پیش توسط فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در این کشور و افتتاح همایش علم و فوتبال به تهران دعوت شده بود، بامداد امروز چهارشنبه با استقبال مسئولان فدراسیون، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و جواد نکونام وارد فرودگاه مهرآباد شد و قرار است در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز دیدار و گفتگو کند.

سپ بلاتر که مورد توجه رسانه هاست در مورد اهداف سفرش به ایران گفت: مدتها بود قصد داشتم به ایران سفر کنم و حتی سفر سال گذشته خودم به این کشور را به تاخیر انداختم. اکنون زمان بسیار خوبی برای سفر به ایران است چرا که سفر من مصادف شده با صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ و باید به آنها تبریک بگویم.

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال خاطرنشان کرد: باید به مردم ایران تبریک بگویم، می دانم که ایران هواداران فوتبال بسیار زیادی دارد و احساسات و شور اشتیاق ایرانی ها برای فوتبال فوق العاده است.

وی افزود: اخیرا تغییراتی در عرصه سیاسی ایران صورت گرفته و رئیس جمهور این کشور عوض شده است. به همین خاطر افتخار این را دارم که با حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران هم ملاقات کنم و با او در مورد آینده ایران و آینده فوتبال ایران صحبت کنم چرا که ایران کشور بزرگی است و فوتبال بزرگی هم دارد.

بلاتر در ادامه افزود: ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه مقابل تیم ملی آمریکا به میدان رفت و در پایان هم پیروز شد. این بار در جام جهانی ۲۰۱۴ هم ممکن است این اتفاق مجددا رخ دهد و این دو تیم با هم همگروه شوند، چرا که هم ایران و هم آمریکا به مرحله نهایی رقابتها صعود کرده اند (می خندد) .

رئیس فیفا در پایان افزود: ما در مورد تحریم هایی که به ایران تحمیل شده و مشکلاتی که این تحریم ها در فوتبال ایجاد کرده صحبت خواهیم کرد. امیدوارم توسط کمیته FAP (Financial Assistant Program) بتوانیم از لحاظ مالی هم به فوتبال ایران کمک کنیم.