به گزارش پارس به نقل از مهر، با اتمام بازی های هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل اول رقابتهای لیگ برتر باشگاه های کشور در آخر هفته جاری، زمان نقل و انتقالات نیم فصل هم فرا می رسد و از اینرو اغلب تیم ها، چه بالای جدولی و چه پائین جدولی دست به تغییر در بین بازیکنان خود خواهند زد.

یکی از تیم هایی که احتمال جذب بازیکن جدید در آن وجود دارد، تراکتورسازی تبریز است. این تیم که حداقل دو بازیکن خود را به دلیل مصدومیت شدید تا پایان فصل در اختیار نخواهد داشت، به نظر می رسد که نام آنها را از لیست خارج کرده و دو بازیکن جدید به خدمت بگیرد. محسن ربیع خواه و محمد ایرانپوریان دو بازیکن مصدوم تیم تراکتورسازی هستند که شنیده ها حکایت از خروج نام آنها از لیست تیم تراکتورسازی دارد.

علاوه بر دو بازیکن یاد شده، گویا محمد ابراهیمی نیز چنین وضعیتی را تجربه خواهد کرد. این بازیکن که به دلیل ضعف فنی در نیم فصل اول هرگز نتوانست خواسته های کادرفنی تیم تراکتورسازی را برآورده کند و در بیشتر بازی های این تیم یار فیکس نیمکت ذخیره ها بود، با توجه به مصدومیت شدیدی که در تمرینات هفته جاری گریبانگیرش شده به نظر می رسد که تا آخر فصل قادر به همراهی سرخپوشان نبوده و کارش با تراکتورسازی در لیگ سیزدهم از همین حالا به پایان رسیده است.

اما تیم تراکتورسازی گزینه هایی هم برای جذب دارد که شنیده ها حاکی از آمدن بازیکنی با خصوصیات محمد ابراهیمی به تبریز است. غلامرضا رضایی مهاجم تند و تیز تیم پرسپولیس که در فصل جاری نتوانست همچون فصول گذشته برای تیمش مثمر ثمر باشد، بازیکنی است که مدنظر چند تیم از جمله تراکتورسازی و نفت تهران قرار گرفته که خود این بازیکن نیز در مصاحبه ای به صورت غیر مستقیم به نام دو تیم مذکور اشاره داشته است.

همچنین این روزها صحبت از بازگشت بازیکنانی همچون جاسم کرار و آندرانیک تیموریان به جمع سرخپوشان تبریزی وجود دارد که در این خصوص هم باید گفت که حضور جاسم کرار در تراکتورسازی در نیم فصل کاملا دور از ذهن است و چنانچه این بازیکن بازگشتی دوباره به تبریز داشته باشد، این اتفاق شاید در فصل آینده رخ دهد و آن هم بستگی به وضعیت مدیریت و کادرفنی تیم تراکتورسازی در لیگ چهاردهم خواهد داشت.

ازگشت آندو به تبریز هم قطعا به وضعیت این بازیکن با باشگاه استقلال بر می گردد و چنانچه دو طرف نتوانند مشکلات موجود را حل کنند، آنموقع بحث حضور دوباره این هافبک آماده در تراکتورسازی می تواند جدی تر از قبل مطرح شود.

جذب بازیکن در گسترش فولاد قطعی است

اما تیم گسترش فولاد دیگر تیم تبریزی هم از این قاعده مستثنی نیست و حضور بازیکنان جدید در جمع آبی پوشان در زمان نقل و انتقالات نیم فصل بسیار محتمل است. کما اینکه مربیان تیم گسترش فولاد از همان هفته های ابتدایی فصل در مصاحبه های خود اعلام می کردند که نیاز به بازیکن جدید بخصوص در پست دفاع دارند. اخیرا هم دو، سه بازیکن از لیست گسترشی ها کنار گذاشته شده اند که از آن جمله می توان به جدایی مهدی محمدپور و محمدرضا زینال خیری دو بازیکن بومی این تیم اشاره داشت.

گسترش فولاد همچنین در دیدار با فولاد خوزستان یکی، دو بازیکن دیگر از جمله محسن فروزان را به اهواز نبرد تا شایعاتی مبنی بر جدایی این دروازه بان از جمع آبی پوشان به گوش برسد. البته تیم گسترش فولاد یک دروازه بان آماده به نام سید مهدی اسلامی را در چارچوب دروازه خود دارد که در دیدار با تیم قدرتمند فولاد نشان داد که خطیبی می تواند از اعتماد به او پشیمان نشود. با این شرایط گسترش فولاد تبریز که در چند سال اخیر با مدیریت اصولی و عالی غلامرضا سمندر توانسته به باشگاهی نمونه در استان تبدیل شود، بی گمان در نیم فصل چند بازیکن جدید و موثر به خدمت خواهد گرفت که در این میان جذب مدافع و دروازه بان می تواند از اولویت های تیم تحت هدایت فنی خطیبی باشد.