به گزارش پارس به نقل از تسنیم، یکشنبه ۱۲ آبان در کنار دیدار معوقه هفته یازدهم سایپا و استقلال، ۵ دیدار از هفته پانزدهم لیگ برتر برگزار خواهد شد، دیداری که در زیر به آنها اشاره می شود:


هفته یازدهم


سایپای البرز - استقلال (ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت ۱۵)

دیدار سایپا - استقلال، دیداری معوقه از هفته یازدهم لیگ برتر است که برای هر ۲ تیم اهمیت دارد. سایپا بعد از آنکه در نخستین میزبانی کرجی خود توانست پرسپولیس را شکست دهد اکنون در انتظار نشسته تا دیگر قطب فوتبال پایتخت را نیز در ورزشگاه انقلاب به چالش بکشد. اهمیت دیگر این دیدار برای سایپا این است که شاگردان فیرات بعد از برتری یک بر صفر در خانه فجر با ۲۰ امتیاز در رده هفتم قرار دارند و استقلال هم با همین شرایط و تنها به لطف تفاضل گل در رده ششم ایستاده است. برتری در این دیدار فرصت خوبی است تا سایپا که هنوز دیدار هفته پانزدهم خود را انجام نداده بتواند در جدول از استقلال عبور کرده و در حالی که جدال مدعیان سبب شده تا رشد این تیم از نظرها دور بماند به سمت بالای جدول خیز بردارد. بازی در زمین ناشناخته انقلاب برای استقلال، برگ برنده نارنجی پوشان است.


در مقابل استقلال از فرصتی که دیدارهای معوقه برای افزایش امتیازهای این تیم فراهم کرده بود چندان خوب استفاده نکرد و از ۳ دیدار پیاپی در تهران ۵ امتیاز کسب کرد. با این روی کاغذ استقلال هنوز حتی برای قهرمانی نیم فصل بخت دارد و برای آنکه شرایط خود را سامان دهد با هدف کسب ۳ امتیاز مقابل سایپا قرار خواهد گرفت. شوک خداحافظی فرهاد مجیدی و نارضایتی تیموریان در چند روز گذشته آبی پوشان را آزار داده و امیر قلعه نویی امیدوار است تا شکست دادن سایپا حداقل در کوتاه مدت کمی استقلال را آرام کند چراکه بعد از سایپا نوبت دیدار بزرگ هفته پانزدهم مقابل تراکتورسازی خواهد بود. استقلال درحالی در این بازی به میدان می رود که علاوه بر تیموریان و جواد نکونام محروم و ۳ اخطاره، هاشم بیک زاده، خسرو حیدری و سیاوش اکبرپور را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.


هفته پانزدهم


فولاد خوزستان - گسترش فولاد تبریز (ورزشگاه تختی اهواز - ساعت ۱۵: ۴۵)

سرنوشت قهرمانی نیم فصل فولاد با از دست دادن ۳ امتیاز در دیدار مقابل استقلال تا اندازه زیادی از دست این تیم خارج شد اما با این وجود شاگردان حسین فرکی برای کسب ۳ امتیاز این دیدار خانگی نهایت انگیزه را خواهند داشت تا با لغزش پرسپولیس شرایط را تغییر دهند. فولاد با ۲۶ امتیاز دوم است اما حریف این تیم گسترش فولاد ۱۶ امتیازی و رده دهمی است که در این هفته ها اوضاع خوبی ندارد. این تیم ۳ هفته پیاپی است که شکست خورده و آخرین آن باخت خانگی مقابل نفت در تبریز بود. با این روند دست بالا در دیدار روز یکشنبه با فولاد است اما نکته ای که نباید از آن غافل بود، روند نتیجه گیری عجیب گسترش فولاد در نیم فصل نخست است و این تیم غیرقابل پیش بینی امکان دارد که در دیدار مقابل فولاد شگفتی ساز شود و امیدهای فولادی ها را حتی پیش از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان ناامید کند.

 

نفت تهران - سپاهان اصفهان (ورزشگاه تختی تهران - ساعت ۱۵: ۳۰)

یکی از دیدارهای مهم هفته پایانی نیم فصل نخست همین بازی نفت تهران - سپاهان اصفهان است. شاید نفت و سپاهان با ۲۵ و ۲۳ امتیاز شانسی برای قهرمانی نیم فصل نداشته باشند اما جدال این ۲ تیم مدعی جذاب خواهد بود. یحیی گل محمدی و تیمش با ۲۵ امتیاز در رده چهارم هستند و سپاهانی ها با ۲۳ امتیاز در رده پنجم قرار دارند و ۳ امتیاز این دیدار برای دور نشدن از کورس بالانشینان اهمیت بالایی دارد. گل محمدی فصل گذشته با پرسپولیس توانست سپاهان و کرانچار را شکست دهد و اکنون باید دید می تواند این کار را با تیم نفت نیز تکرار کند یا نه.


شکست سپاهان در این دیدار می تواند این تیم را وارد بحران کند. حذف مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی از این جام و پیش از آن شکست خانگی مقابل ملوان در هفته چهاردهم شرایط را برای کرانچار و تیمش نگران کننده کرد و تیمی که بخت بالا برای قهرمانی نیم فصل داشت اکنون به جایی رسیده که صحبت از احتمال کنار رفتن سرمربی اش مطرح می شود.


در مقابل یحیی گل محمدی با برتری تیمش در دیدار خارج از خانه هفته چهاردهم مقابل گسترش فولاد و موفقیت در مرحله یک شانزدهم جام حذفی روزهای خوبی دارد و به دنبال آن است که این روند را به ادامه روزهای تیره سپاهان پیوند دهد. با این حال برنده این دیدار قابل پیش بینی نیست.

 

مس کرمان - داماش گیلان (ورزشگاه باهنر کرمان - ساعت ۱۵)

شاید آرزوی پرویز مظلومی این باشد که بازیکنانش در همه دیدارها مانند بازی با استقلال بازی کنند. تنها خط تیره نیم فصل نخست لیگ برتر مربوط به مس کرمان است که هنوز یک برد هم در این مسابقات نداشته و آخرین دیدار نیم فصل نخست فرصتی است تا این طلسم شکسته شود. البته رسیدن به این آرزو مقابل داماشی که با ۵ گل ذوب آهن را شکست داده کمی دشوار است اما اگر مس همان تیم بازی با استقلال باشد می توان بیشتر به این تیم امیدوار بود. پرویز مظلومی سابقه احیا کردن تیم هایی چون ابومسلم خراسان را در نیم فصل داشته و اکنون تنها امید کرمانی ها این است که بازهم فرمول مظلومی جواب دهد. داماش هم روند پر فراز و نشیبی داشته و نمی توان پیش بینی کرد که این تیم باز هم مس را در حسرت برد خواهد گذاشت یا میهمانان شمالی، زمینه ساز نخستین برد فصل برای مظلومی و یارانش می شوند.

 

ملوان انزلی - فجرسپاسی شیراز (ورزشگاه تختی انزلی - ساعت ۱۵: ۳۰)

ملوان در هفته چهاردهم دست به کار بزرگی زد و سپاهان را در اصفهان شکست داد، این نتیجه تا اندازه زیادی جایگاه اسکوچیچ را تضمین کرد و اکنون آنها در خانه به دنبال کسب ۳ امتیاز مقابل فجرسپاسی هستند. فجر هفته گذشته در خانه ناکام ماند و با یک گل مغلوب سایپا شد. با این حال مناسبات پایین جدول نشان می دهد که تمامی این شرایط تضمینی برای موفقیت ملوان یا ناکامی فجر نخواهد بود.


فجر با ۱۳ امتیاز چهاردهم است و ملوان با ۱۵ امتیاز دوازدهم. بنابراین ۳ امتیاز این دیدار می تواند جای ۲ تیم را در منطقه خطر جدول تغییر دهد. با این وجود ۳ امتیاز این دیدار خانگی برای ملوان ارزش زیادی دارد و می تواند موقعیت این تیم را در جدول بهبود ببخشد، به ویژه آنکه ملوان یک دیدار معوقه برابر استقلال را نیز پیش رو دارد.

 

ذوب آهن اصفهان - راه آهن سورینت (ورزشگاه فولادشهر - ساعت ۱۵: ۳۰)

این بازی مصاف ۲ تیم پایین جدولی که روزهای خوبی را نمی گذارنند و امیدشان به معجزه در نیم فصل دوم است. در حالی که مسئولان ۲ باشگاه از سرمربیان تیم خود حمایت می کنند اما نتیجه این دیدار می تواند آنها را به فکر تجدیدنظر بیندازد. ذوب آهن با ۱۴ امتیاز سیزدهم است و این یعنی تیم اصفهانی با ۳ امتیاز این دیدار خانگی می تواند خود را احیا کند، به ویژه بعد از شکست با ۵ گل مقابل داماش اکنون آنها باید از خود اعاده حیثیت کنند و مقابل راه آهن در روزی که خوب بازی کرد با یک گل دیدار هفته چهاردهم مقابل پرسپولیس را واگذار کرد تا با ۱۰ امتیاز و ایستادن در رتبه پانزدهم روزهای دشوارش را ادامه دهد. نام منصور ابراهیم زاده همواره آلترناتیوی برای مربیان تیم های اصفهانی بوده و این دلیلی است برای آنکه بوناچیچ همه تلاشش را انجام دهد تا در این بازی بازنده نباشد.