به گزارش پارس ، مصطفی هاشمی طبا در گفت وگو با تسنیم در خصوص معرفی محمد شریعتمداری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: نظرم در مورد ایشان مثبت بوده و او یک نیروی خوب است. شریعتمداری با ورزش آشنا است. همیشه گفته ام وزیر ورزش باید علاوه بر ویژگی های مدیریتی، آشنایی با ورزش هم داشته باشد.


وی اضافه کرد: برای من قابل قبول نیست شخصی که هیچگونه آشنایی با اصول کشاورزی، آموزش و پرورش و صنعت ندارد، در وزارتخانه های مربوطه وزیر شود. اینکه یک نفر بیاید و بعدا با آن بحث مربوطه آشنا شود، اصلا درست نیست. باید کسانی در راس کار قرار بگیرند که با آن موضوع مرتبط بوده و آن را در نظر بگیرند. فکر می کنم شریعتمداری آشنایی های لازم را با ورزش را دارد و از محیط آن مطلع است. ضمن اینکه ایشان حساسیت هایی نسبت به ورزش داشته و به خوبی از ورزشکاران شناخت دارد.


رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی وقت در پاسخ به این سوال که آیا شریعتمداری به مجلس معرفی می شود، گفت: نمی دانم ایشان به مجلس معرفی می شود یا خیر، چرا که من در ریاست جمهوری نیستم و اطلاع دقیقی از آن ندارم.
هاشمی طبا ضمن ابراز علاقه برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک، تصریح کرد: اگر شرایط نسبتا مهیا باشد در انتخابات مذکور حضور خواهم یافت. وقتی می گویم در انتخابات شرکت می کنم یعنی برای این کار تمایل دارم.
وی در خصوص اینکه گفته می شود دادکان یکی از گزینه های وزارت ورزش و جوانان است و در صورتی که شریعتمداری برای این سمت معرفی شود، وی به عنوان معاون قهرمانی معرفی خواهد شد، خاطرنشان کرد: اجازه بدهید در مورد کاری که نمی توانم انجام بدهم و تاثیری ندارم، حرفی نزنم. همه دوستان ورزشی را می شناسم و با آنها رابطه خوبی دارم. تشخیص این موضوغ بر عهده رئیس جمهور است.


هاشمی طبا گفت: وقتی فردی وزیر ورزش شود خودش تشخیص می دهد که چه کسی معاونش باشد. از اینکه درباره افراد اظهارنظرهای مثبت و منفی بکنم، معذورم.