به گزارش پارس به نقل از مهر، کمتر اتفاق افتاده که باشگاه های ما و یا حتی مسئولان فدراسیون فوتبال، یک خداحافظی آبرومند برای بازیکنان این فوتبال تدارک ببینند. " احمد رضا عابدزاده" در روز بازی پرسپولیس با بایرن مونیخ از فوتبال خداحافظی کرد و" کریم باقری" هم در بازی تیم های ملی ایران و برزیل. هر چند که همین عابدزاده که نقش پررنگی در تاریخ فوتبال ملی این سرزمین دارد بی بازی خداحافظی مانده و نیز" کریم باقری" در پرسپولیس هنوز بازی خداحافظی انجام نداده است.

از این دست بازیکنان در فوتبال بسیارند. در واقع باید معدود بازیکنانی که برای آنها بازی خداحافظی گرفته شده را شمرد. بازیکنان فوتبال ما تا زمانی که در تیم های خود بازی می کنند روی دور هستند اما زمانی که از فوتبال دست می کشند، به ورطه فراموشی می افتند. در واقع با یک خاطره دلچسب و یک روز به یاد ماندنی از فوتبال جدا نمی شوند.

" میشاییل بالاک" سال گذشته در چنین روزهایی بود که از فوتبال خداحافظی کرد. در بازی خداحافظی بازیکن پیشین تیم های بایرلورکوزن، بایرن مونیخ و چلسی، بسیاری از چهره های سرشناس فوتبال حضور داشتند. " خوزه مورینیو" ، " میشاییل شوماخر" ، " رودی فولر" ، " دیدیه دروگبا" ، " کارستن یانکر" ، " مایکل اسین" و… در مراسم خداحافظی این بازیکن حضور داشتند. مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان هم برای حضور در این مراسم دعوت شده بودند.

بالاک فقط یک نمونه از بازیکنانی است که با یک خداحافظی باشکوه کفش ها را می آویزد. در فوتبال جهان بازیکنانی از این دست زیادند. " تیه ری آنری" آرسنال را به مقصد بارسلونا ترک کرد و به نوعی به هواداران لندنی پشت کرد اما تندیس این بازیکن در ورزشگاه امارات نصب شده است.

مسئولان باشگاه ها از وعده دادن دست بکشند و با یک تدارک مناسب، بازیکن را با خاطره ای خوش بدرقه کنند. اینکه گفته شود از فلان تیم باشگاهی جهان و از بهمان تیم باشگاهی دعوت می شود تا به کشور بیایند و از این دست وعده ها، این امر به مثابه حکاکی بر روی شن است. حکاکی اگر می خواهد ماندگار باشد باید بر روی سنگ باشد. مجیدی ها برای هواداران فوتبال محبوبند و باید رفتاری درخور شان در خصوص آنها صورت پذیرد.

با مرور دوباره خداحافظی فرهاد مجیدی حسی از بی اهمیتی به بیننده دست می دهد. بازیکنی که دست کم بالای ۵۰ هزار تماشگر در ورزشگاه برای وی هورا می کشیدند در روزی از فوتبال خداحافظی کرد که تنها هفت هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند. فدراسیون فوتبال و باشگاه ها یک بار برای همیشه تکلیف این موضوع تکراری را روشن کنند و بخشی از هزینه های میلیاردی خود را به تدارک مراسم خداحافظی برای بازیکنان خود اختصاص دهند.

چیزی دردآورتر از این نیست که یک بازیکن فوتبال به جای خداحافظی با هواداران، با سکوهای خالی خداحافظی کند.