به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رئال مادرید شب گذشته (شنبه) در نخستین ال کلاسیکوی فصل در خانه بارسلونا در شرایطی تن به شکست داد که به اعتقاد برخی، داور بازی یک پنالتی مسلم را برای کهکشانی ها اعلام نکرده است. این صحنه مشکوک زمانی بود که خاویر ماسچرانو، مدافع آرژانتینی بارسلونا در محوطه جریمه تیم خود کریستیانو رونالدو را نقش بر زمین کرد.


کارلو آنچلوتی در پایان بازی ضمن اشاره به این اتفاق و با تاکید بر اینکه تیمش در نیمه دوم کنترل بازی در دست و موقعیت های خوبی برای گلزنی داشته است، گفت: فکر می کنم عملکرد رئال مادرید در نیمه دوم بسیار خوب بود. فشار بیشتری بر حریف آوردیم و بهتر بازی کردیم. کنترل بازی در نیمه دوم در دست ما بود و موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتیم. به نظر من اتفاقی که در محوطه جریمه بارسلونا رخ داد یک پنالتی واضح بود و فکر می کنم تمام دنیا به جز داور آن صحنه را دیدند و به همین خاطر او پنالتی نگرفت.


آنچلوتی در خصوص تاکتیک ها و ترکیب غیرعادی که برای ال کلاسیکوی اول فصل در نظر گرفته بود، از جمله قرار دادن سرخیو راموس در پست هافبک دفاعی اظهار داشت: هدف ما این بود که تعادلی به خط میانی تیم مان بدهیم. بعد از بازی با یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا، ایارامندی دچار مشکل عضلانی شده بود و من نمی خواستم با میدان دادن به او در بازی برابر بارسلونا ریسک کنم چرا که او فصل را هم با مصدومیت جدی آغاز کرده بود. به همین دلیل با سرخیو راموس حرف زدم و به او گفتم که می خواهم در پست هافبک دفاعی بازی کند. او هم با کمال میل پذیرفت و خوشحال بود. به نظر من او کارش را خوب انجام داد.


گرث بیل، گران قیمت ترین بازیکن جهان که در تابستان سال جاری با قراردادی ۱۰۰ میلیون یورویی از تاتنهام به رئال مادرید پیوست باز هم نتوانست عملکرد قابل قبولی به نمایش بگذارد. کارلتو درخصوص نمایش ستاره ولزی تیمش تصریح کرد: این ها اولین بازی های او برای رئال مادرید هستند و فکر می کنم که او هنوز به زمان نیاز دارد تا به بازی در کنار هم تیمی های جدیدش عادت کند. به نظر من وضعیت او طبیعی است. او خوب بازی کرد و باید حواسش را جمع کند و ببیند هم تیمی هایش چه زمان شروع به حمله می کنند. به عقیده من بیل در یک ساعتی که در میدان بود عملکرد بدی نداشت. برای او بازی در میانه میدان یا سمت راست تفاوت چندانی ندارد. بیل طوری در ترکیب قرار داده شده بود که روی سرخیو بوسکتس (هافبک دفاعی بارسلونا) فشار بیشتری بیاورد اما بعد از ۲۰ دقیقه پست او را تغییر دادم و او را به کناره ها بردم تا فضای حرکت بیشتری داشته باشد.


سرمربی ایتالیایی رئال مادرید با دفاع از تاکتیک های خود ادعا کرد شیوه بازی تیمش دفاعی نبوده است. وی گفت: فکر نمی کنم که رئال با ۳ هافبک دفاعی بازی کرده باشد چون مودریچ یک هافبک دفاعی نیست. خدیرا و راموس دفاعی بازی می کردند تا به تیم تعادل بدهند. کارواخال هم با تفکر هجومی بازی می کرد، همینطور مارسلو، دی ماریا که یک مهاجم است و کریستیانو رونالدو. در سمت مقابل هم فکر نمی کنم بارسلونا با مهاجمان زیادی بازی کرده باشد. تنها بازیکنان هجومی بارسلونا مسی و نیمار بودند.


آنچلوتی در خصوص نخستین تجربه اش از حضور در ال کلاسیکو عنوان کرد: بازی فوق العاده بود و جوی استثنایی داشت. فکر می کنم تیم ما برابر یک تیم فوق العاده عالی کار کرد. ما برای بردن بازی به میدان رفته بودیم.
سرمربی پیشین پاری سن ژرمن در پاسخ به این سوال که آیا برخورد توپ با دست آدریانو در محوطه جریمه بارسلونا در صحنه ای که سامی خدیرا برای باز کردن دروازه کاتالان ها خیر برداشته باشد، پنالتی بوده یا خیر، تاکید کرد: من درباره آن صحنه اظهار نظر نمی کنم چرا که تشخیص آن بسیار سخت است. با این حال می گویم آن صحنه یکی از لحظات مهم بازی بود و اگر داور پنالتی اعلام می کرد نتیجه بازی چیز دیگری بود.


آنچلوتی در پاسخ به این سوال که در شکست تیمش چند درصد داور را مقصر می داند، گفت: من درباره درصد تقصیر او چیزی نمی گویم بلکه فقط در خصوص آن اپیزود به خصوص از بازی حرف می زنم. فکر می کنم در نیمه اول ما بیش از اندازه نگران بودیم و اصلا بازی نمی کردیم اما در نیمه دوم بازی بهتری انجام دادیم. کنترل کامل بازی در دست ما بود و بارسلونا از نظر دفاعی به مشکلات فراوانی برخورده بود. نمی دانم درصد تاثیر داور در این شکست چقدر است. اگر هم درباره خطایی که روی رونالدو صورت گرفت حرف می زنم به این دلیل است که توانستم آنچه رخ داد را ببینم، برعکس بازی با یوونتوس که در آن نتوانستم صحنه خطای کیه لینی را روی راموس ببینم.