به گزارش پارس به نقل ازایران ورزشی؛ استقلال پس از مدت ها دوری به لیگ برتر بازگشت. آن هم بازگشت در ورزشگاهی که خاطرات خوشی از آنجا ندارد. فصل دوم لیگ برتر بود که آبی ها به سبب از دست دادن امتیازهای زیاد در ورزشگاه تختی تهران از قهرمانی بازماندند.

آن فصل استقلال هیچ دیداری در ورزشگاه آزادی برگزار نکرد و تمام بازی هایش در ورزشگاه تختی تهران انجام شد. البته حال روز ورزشگاه تختی اکنون با آن موقع ها قابل مقایسه نیست. لااقل این ورزشگاه زمین چمن ایده الی دارد که اجرای تاکتیک ها را ساده می کند.

اگر امیر قلعه نویی در غیاب جمشیدیان، حیدری و قاضی و شاید عمران زاده با مشکل مواجه نشود می توان روی برد تیمش حساب کرد. آبی ها تا به امروز که ۶ بار در همه ادوار لیگ به مصاف نفت تهران رفته اند هیچ شکستی در کارنامه خود مقابل زردپوشان تهرانی ندارند. این پیشینه نفت را در بازی امروز با فشار روحی مواجه خواهد کرد.

از طرفی نباید انگیزه های آنها را نیز نادیده گرفت. یحیی و شاگردانش تاکنون نمایش خوبی در لیگ داشته اند و پیروزی شان مقابل پرسپولیس گواهی براین ادعا است.

نفت خود را در زمره مدعیان قهرمانی این فصل می داند و بی شک ظهر امروز برای کسب پیروزی مقابل استقلال گام به ورزشگاه تختی می گذارد که این نیت دشواری های کار استقلال را افزایش خواهد داد. یکی دیگر از مشکلات استقلال در بازی امروز دوری یک ماهه از بازی های لیگ برتر است.

استقلال را مدت ها است در لیگ ندیدیم البته نام هایی که ترکیب کنونی استقلال را تشکیل داده اند از یک واقعیت بزرگ پرده برمی دارد. واقعیت این است؛ هیچ تیمی تجربه بازیکنان این استقلال را ندارد و بلاشک این ویژگی در موقعیت های بحرانی به کمک استقلال خواهد آمد. شاید دوری از لیگ و خستگی ملی پوشان سبب شود آبی ها دقایق آغازین را به شکل مطلوبی آغاز نکنند و نمایشی که هواداران از استقلال انتظار دارند خیلی دیر روی پرده آید.

* رضا نوروزی

مهاجم ۵گله تیم نفت تهران که روزگاری مورد توجه استقلال هم بود خطرناک ترین بازیکن نفت به حساب می آید. نوروزی ۸ گل به استقلال زده و بدش نمی آید تعداد گل هایش در لیگ را با گشودن دروازه مهدی رحمتی افزایش دهد و شانس های خودش را برای آقای گلی بیشتر کند. نوروزی هم قدرت شوتزنی فوق العاده ای دارد و هم در نبردهای هوایی بازیکن قابلی است. بسیاری او را اکنون یکی از مهاجمان آماده فوتبال ایران هم می دانند و معتقدند جایش در تیم ملی به شدت خالی است.

* آرش برهانی

با توجه به غیبت محمد قاضی به نظر می رسد شانس آرش برهانی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی استقلال فراوان باشد. آرش مهاجم خوبی است که این فصل به دلایلی که امیر قلعه نویی می داند بیشتر نیمکت نشینی را تجربه کرده است. شاید گلزنی شماره ۹ دربازی ظهر امروز بتواند برهانی را به جایگاه سابق خود در ترکیب استقلال برگرداند. آرش خودش هم انگیزه زیادی برای بازگشت به روزهای اوج دارد و فقط باید منتظرماند و دید آیا قلعه نویی امروز به برهانی فرصت خواهد داد یا خیر؟ !

* ترکیب احتمالی میزبان

دروازه بان: علیرضا بیرانوند- مدافعان میانی: احمد آل نعمه، امین حاج محمد- مدافعان کناری: وریا غفوری، وحید حمدی نژاد- هافبک های دفاعی: کمال کامیابی نیا، علیرضا عزتی- هافبک های هجومی: حسین ابراهیمی، محمد نزهتی، وحید امیری- مهاجم: رضا نوروزی

* ترکیب احتمالی میهمان

دروازه بان: سیدمهدی رحمتی- مدافعان میانی: پژمان منتظری، امیرحسین صادقی- مدافعان کناری: هاشم بیک زاده، فردین عابدینی- هافبک های میانی: آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، پژمان نوری، سیاوش اکبرپور- مهاجمان: آرش برهانی، فرهادمجیدی

ایران ورزشی