به گزارش پارس به نقل ازایسنا، رقابت های جام جهانی در قاره های مختلف رو به پایان است و تقریبا چهره های تیم های صعود کننده به جام جهانی مشخص شده است.

روزنامه دیلی میرر چاپ انگلیس در گزارشی به معرفی تیم های صعودکننده به جام جهانی از جمله ایران پرداخته است.

اروپا:

بلژیک

مربی: مارک ویلموتس

ستاره: ادن هازارد

حضور در جام جهانی: ۱۱ دوره (آخرین بار ۲۰۰۲)

بهترین مقام: چهارمی ۱۹۸۶

نحوه صعود: ورود نسل جدیدی از بازیکنان با استعداد به فوتبال بلژیک باعث شده است این تیم که اغلب نمی توانست به جام جهانی صعود کند، این بار خیلی بی دردسر مسافر برزیل شود.

مارک ویلموتس موفق شد تیمش را به صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برساند و بالاتر از کرواسی به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کند.

آخرین باری که بلژیک توانسته بود به جام جهانی صعود کند به ۱۲ سال قبل برمی گردد. پس از آن فوتبال پیر بلژیک نتوانست حضور در جام جهانی را تجربه کند. بهترین مقام بلژیکی ها به جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک برمی گردد که توانستند به مقام چهارمی برسند.

ایتالیا

مربی: چزاره پراندلی

ستاره: کلودیو مارکیزیو

حضور در جام جهانی: ۱۷ دوره (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: قهرمانی (۴ دوره)

نحوه صعود: ایتالیایی ها هیچ وقت در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ خطر صعود نکردن را حس نکردند. آنها توانستند بدون باخت بلیت برزیل را اوکی کنند. آنها از همان ابتدا در صدر جدول گروه خود قرار گرفتند و تا پایان جایگاه خود را حفظ کردند. لاجوردی پوشان امیدوارند نمایش ضعیف خود در جام جهانی ۲۰۱۰ را با عملکرد خوب خود در برزیل جبران کند.

ایتالیای جام جهانی ۲۰۱۴ ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است. آنها نایب قهرمان یورو ۲۰۱۲ هستند، به همین خاطر یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می شوند.

آلمان

مربی: یوآخیم لو

ستاره: مسوت اوزیل

حضوردر جام جهانی: ۱۷ دوره (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: قهرمانی (۳ بار)

نحوه صعود: آنها تا قبل از بازی با سوئد در آلمان و با تساوی چهار بر چهار به پایان رسید، همه بازی هایشان را بردند. در آن بازی آلمانی ها در ابتدا با چهار گل از حریف خود پیش افتادند اما در ادامه چهار بار دروازه خود را بازشده دیدند تا این دیدار با تساوی چهار بر چهار به پایان برسد. البته شاگردان یوآخیم لو در بازی برگشت موفق شدند حریفشان را با نتیجه ۵ بر ۳ شکست دهند.

آلمان در تمام دوران جام جهانی حضور داشته است، غیر از سال ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ که در دومی از حضور در مسابقات منع شده بود.

هلند

سرمربی: لوئیس فان خال

ستاره: روبین فان پرسی

حضور در جام جهانی: ۱۰ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین: دومی (۳ بار)

نحوه صعود: هلندی ها پس از یک تورنمنت تاسف بار در یورو ۲۰۱۲ که هر سه بازی خودشان را در گروه D با شکست پشت سر گذاشتند توانستند با شایستگی به جام جهانی صعود کنند. آنها این صعود را باید بیش از هرکس مدیون روبین فان پرسی باشند که توانست با ۱۱ گل زده آقای گل رقابت های انتخابی جام جهانی باشد. به نظر می رسد هلندی ها از عملکرد بدشان در یورو ۲۰۱۲ درس گرفتند تا بتوانند در جام جهانی ۲۰۱۴ عملکرد مطلوبی از خود داشته باشند. آنها نایب قهرمان دوره قبل در آفریقای جنوبی هستند.

سوئیس

مربی: اوتمار هیتسفلد

ستاره: ژردان شقیری

حضور در جام جهانی: ۹ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: یک چهارم نهایی (۳ بار)

نحوه صعود: سوئیسی ها رقابت های انتخابی جام جهانی را مقتدرانه شروع کردند و توانستند به عنوان صدرنشین مسافر برزیل شوند. جدی ترین رقیب آنها ایسلند و نروژ بودند که برابر سوئیس حرفی برای گفتن نداشتند. شاگردان اوتمار هینسفلد توانستند از یکی از ضعیف ترین گروه های انتخابی جام جهانی نهایت استفاده را بکنند و خیلی راحت راهی برزیل شوند. البته نباید از استعداد های تازه فوتبال سوئیس از جمله ژردان شقیری و والنتین استوکر به سادگی گذشت.

روسیه

سرمربی: فابیو کاپلو

ستاره: آلن ژاگوئف

حضور در جام جهانی: ۹ بار

آخرین بار: ۲۰۰۲

بهترین عنوان: چهارمی

نحوه صعود: روسیه با وجود همگروه شدن با تیم یاران کریستیانو رونالدو توانست به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی شود. آنها البته خیلی هم برای صعود به دردسر نیفتادند. فابیو کاپلو سرمربی روسیه نقش عمده ای در صعود این تیم به جام جهانی داشت. کاپلو در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز انگلیسی ها را خیلی راحت به جام جهانی برد اما در آن مسابقات خیلی بد با انگلیس بازی ها را به پایان برد. باید دید آیا تاریخ برای کاپلو تکرار خواهد شد یا خیر.

بوسنی

سرمربی: سافت سوسیچ

ستاره: ادین ژکو

حضور در جام جهانی: بدون حضور

بهترین عنوان: شرکت نداشته است

نحوه صعود: بوسنی و یونان برای صعود به جام جهاین ۲۰۱۴ ماراتن سختی را در گروه G به پایان بردند اما در نهایت این تیم بوسنی بود که توانست با پیروزی در بازی آخر خود مسافر برزیل شود تا بوسنی اولین حضورش را در جام جهانی تجربه کند. جشن و پایکوبی زیادی در این کشور برای صعود به جام جهانی شکل گرفت. باید منتظر ماند و دید ادین ژکو و یارانش در جام جهانی ۲۰۱۴ چه سرنوشتی خواهند داشت.

انگلیس

مربی: روی هاجسون

ستاره: وین رونی

حضور در جام جهانی: ۱۳ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: قهرمانی (۱۹۶۶)

نحوه صعود: انگلیسی ها برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ خیلی به دردسر افتادند. توقف برابر مونته نگرو باعث شد انگلیسی ها در یک مقطع خطر نرسیدن به جام جهانی را حس کنند اما در نهایت پیروزی برابر لهستان اطمینان خاطر داد که انگلیس در جام جهانی حضور خواهد داشت. باید منتظر بود و دید شاگردان روی هاجسون باز هم یک ناکامی دیگر را برای فوتبال انگلیس در جام جهانی به وجود خواهند آورد و یا این تیم طلسم شکنی می کند و می تواند تورنمنت موفقی را در برزیل پشت سر بگذارد.

اسپانیا

سرمربی: ویسنته دل بوسکه

ستاره: آندرس اینیستا

حضور در جام جهانی: ۱۳ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: قهرمانی (۲۰۱۰)

نحوه صعود: مدافع عنوان قهرمانی در گروه سختی در انتخابی جام جهانی قرار گرفت. همگروه شدن با فرانسه کار اسپانیایی ها را سخت کرده بود. اسپانیا قهرمان ۲۰۱۰ و فرانسه قهرمان ۱۹۹۸ رقابت سختی برای صعود داشتند اما در نهایت شاگردان ویسنته دل بوسکه موفق شدند به جام جهانی صعود کنند. آنها می خواهند به اولین تیم اروپایی تبدیل شوند که توانسته در قاره آمریکا به قهرمانی در جام جهانی برسد.

برزیل

سرمربی: لوئیس فلیپه اسکولاری

ستاره: نیمار

حضور در جام جهانی: ۱۹بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: قهرمانی (۵ بار)

نحوه صعود: میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ شش سال قبل وقتی مشخص شد که میزبانی این رویداد را برعهده دارد، صعودش به این بازی ها قطعی شد. فشار زیادی روی برزیل میزبان برای قهرمانی در جام جهانی وجود دارد. هر چیزی کمتر از قهرمانی برای برزیلی ها در این جام شکست (بخوانید فاجعه) محسوب می شود. آنها یک بار وقتی سال ۱۹۵۰ میزبان جام جهانی بودند در خانه به اروگوئه باختند و قهرمانی را از دست دادند. برزیلی ها امیدوارند بتوانند مقابل چشم هواداران خودی، ششمین قهرمانی را جشن بگیرند.

آرژانتین

سرمربی: آلخاندرو سابه یا

ستاره: لیونل مسی

حضور در جام جهانی: ۱۵ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: قهرمانی (۲ بار)

نحوه صعود: آرژانتین پس از برزیل میزبان توانست در دور انتخابی جام جهانی خیلی راحت جواز صعود به جام جهانی را به دست بیاورد. گل های لیونل مسی باعث شد آنها خیلی راحت یازدهمین حضورشان در جام جهانی را تجربه کنند. مسی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. آیا بهترین بازیکن فوتبال جهان می تواند به ۲۸ سال ناکامی آرژانتین در رسیدن به قهرمانی در جام جهانی پایان دهد؟ جواب این سوال را تابستان آینده در برزیل خواهیم یافت.

کلمبیا

سرمربی: ژوزه پکرمن

ستاره: رادامل فالکائو

حضور در جام جهانی: ۴ بار (آخرین بار ۱۹۹۸)

بهترین عنوان: حضور در دور دوم

نحوه صعود: کلمبیا را از زمانی که کاشته دیوید بکام به فرید موندراگون آنها را از جام جهانی ۱۹۹۸ کنار زد، در این مسابقات ندیده بودیم. اما آنها توانستند در دور انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ پس از آرژانتین در رده دوم قرار بگیرند و به جام جهانی برزیل صعود کنند. این بار همه نگاه ها در تیم ملی کلمبیا به جای موهای کارلوس والدراما، به پاهای فالکائو دوخته شده است.

شیلی

سرمربی: خورخه سامپائولی

ستاره: آلکسیس سانچس

حضور در جام جهانی: ۸ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: سومی ۱۹۶۲

نحوه صعود: شیلی نباید از اینکه بازی آخرش با کلمبیا در حالی که سه بر صفر جلو بود، به ۳ بر ۳ رسید ناراحت باشد زیرا هر دو تیم توانستند به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کنند. البته شیلی در بازی بعدی با پیروزی برابر اکوادور توانست مسافر برزیل شود.

اکوادور

سرمربی: رینالدو روئدا

ستاره: ادیسون مندز

حضور در جام جهانی: ۲ بار (آخرین بار ۲۰۰۶)

بهترین عنوان: صعود به دور دوم

نحوه صعود: پیروزی یک بر صفر برابر اروگوئه در بازی ماقبل پایانی مهر صعودی بود بر حضور اکوادور در جام جهانی ۲۰۱۴. اکوادوری ها توانستند با تفاضل گل بهتر نسبت به اروگوئه به جام جهانی صعود کنند تا یاران لوئیس سوارس مسیر خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ را در دیدار پلی آف جست وجو کنند.

آمریکا

سرمربی: یورگن کلینزمن

ستاره: یوزی التیدوره

حضور در جام جهانی: ۹ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: نیمه نهایی

نحوه صعود: آمریکایی ها پس از شروع بد در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، خیلی زود خود را پیدا کردند و توانستند با پیروزی با ارزش برابر مکزیک هفتمین حضور پیاپی خود در جام جهانی را تجربه کنند. آمریکایی ها در ترکیب خود بازیکنان باتجربه زیادی دارند. آنها در جام جهانی ۲۰۱۴ به چیزهای بزرگی فکر می کنند.

کاستاریکا

سرمربی: خورخه لوئیز پینتو

ستاره: برایان لوئیز

حضور در جام جهانی: ۳ بار (آخرین بار ۲۰۰۶)

بهترین عنوان: حضور در دور دوم

نحوه صعود: کاستاریکایی ها با وجود اینکه برابر جامائیکا در انتخابی جام جهانی به دردسر افتادند، توانستند پس از آمریکا صعودشان را به جام جهانی قطعی کنند. برایان لوئیز مهاجم این تیم که در فولام بازی می کند، توانایی رقابت در سطح بالای جام جهانی را دارد. حضور در دور دوم جام جهانی ۲۰۱۴ مانند جام جهانی ۱۹۹۰، هدف کاستاریکایی ها خواهد بود.

هندوراس

سرمربی: لوئیس فرناندو سوارس

ستاره: ویلسون پالاسیوس

حضور در جام جهانی: ۲ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: مرحله گروهی

نحوه صعود: هندوراس پس از جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی تغییر و تحولات زیادی در خود دیده است. آنها برای حضوری موفق در جام جهانی ۲۰۱۴ آماده هستند. هندوراس با تساوی ۲ بر ۲ برابر جامائیکا در انتخابی جام جهانی مسافر برزیل شد.

ژاپن

سرمربی: آلبرتو زاکه رونی

ستاره: کیسوکه هوندا

حضور در جام جهانی: ۴ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: حضور در دور دوم

نحوه صعود: ژاپنی ها خودشان را به یکی از تیم های همیشه حاضر در جام جهانی تبدیل کرده اند. آنها که اولین بار در جام جهانی ۱۹۹۸ توانستند به جام جهانی صعود کنند، پس از آن همیشه پای ثابت این تورنمنت بوده اند، غیر از برزیل میزبان، ژاپنی ها اولین تیمی بودند که به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کردند. آنها خیلی راحت توانستند صدرنشین گروه B انتخابی جام جهانی در قاره آسیا شوند. بازیکنان با استعداد و باتجربه زیادی در تیم ملی ژاپن وجود دارد. شینجی کاگاوا که در منچستریونایتد بازی می کند در کنار استعداد درخشان آنها یعنی کیسوکه هوندا نفرات اصلی سامورایی ها برای جام جهانی ۲۰۱۴ هستند.

ایران

سرمربی: کارلوس کی روش

ستاره: اشکان دژاگه

حضور در جام جهانی: ۳ بار (آخرین بار ۲۰۰۶)

بهترین عنوان: مرحله گروهی

نحوه صعود: ایران به طور شگفت انگیزی توانست صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی در قاره آسیا شود. آنها در بازی آخر خود موفق شدند کره جنوبی را در اولسان در یک روز بزرگ از پیش رو بردارند. با وجود صدرنشینی در گروه خود، بعید به نظر می رسد کارلوس کی روش دستیار الکس فرگوسن در منچستریونایتد بتواند ایران را برای اولین بار به دور دوم جام جهانی ۲۰۱۴ برساند. جواد نکونام کاپیتان ایران تجربه زیادی در تیم ملی دارد. در کنار او اشکان دژاگه که در فولام بازی می کند توانایی رقابت در سطح بالای فوتبال جهان را دارد. او در لیگ انگلیس بازی در کنار بزرگان فوتبال جهان را تجربه کرده است.

کره جنوبی

سرمربی: هونگ میونگ بو

ستاره: کی سونگ یئونگ

حضور در جام جهانی: ۸ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: چهارمی

نحوه صعود: کره ای ها شانس آوردند که توانستند حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ را کسب کنند. شکست در بازی پایانی برابر ایران نزدیک بود خیلی برای آنها گران تمام شود. آنها توانستند با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در رده دوم قرار بگیرند و به جام جهانی صعود کنند. این هشتمین صعود پیاپی کره ای ها به جام جهانی است. آنها دو بار پیش از این از مرحله گروهی جام جهانی صعود کردند.

استرالیا

سرمربی: در حال حاضر ندارد

ستاره: تیم کاهیل

حضور در جام جهانی: ۴ بار (آخرین بار ۲۰۱۰)

بهترین عنوان: حضور در دور دوم

نحوه صعود: استرالیا توانست با برتری برابر عمان به عنوان تیم دوم گروه B توانست پس از ژاپن به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کند. آنها در حال حاضر بدون سرمربی هستند. دو شکست ۶ بر صفر برابر برزیل و فرانسه باعث شد سرمربی آنها از کار برکنار شود. با این حال بعید به نظر می رسد استرالیا بتواند خودش را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ آماده کند.