به گزارش پارس به نقل از مهر، علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز دوشنبه تیم ملی فوتبال در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: بعد از اینکه به جام جهانی راه یافتیم بازی دیگری نداشتیم و این یک بازی رسمی برای ماست. دیدار مقابل تایلند هم برای جام ملتها مهم است و هم اینکه یک بازی تدارکاتی در راه جام جهانی خواهد بود چرا که تا دو سه ماه آینده بازی تدارکاتی نخواهیم داشت. در واقع این بازی هم فال است و هم تماشا.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به مشکلاتی که برای تیم ملی به وجود آمده بود گفت: کشورهایی مثل ژاپن و کره مشکل دیدار تدارکاتی ندارند و کادر فنی آنها دغدغه کمتری دارد اما هم باید این بازی را ببریم و هم فکر این باشیم که این مسابقه جنبه تدارکاتی برای تیم ملی دارد.

کفاشیان در خصوص این اظهار نظر علی آبادی که دایی با دستور احمدی نژاد از تیم ملی بر کنار شده بود گفت: شاید این نظر احمدی نژاد بوده ولی فدراسیون در آن زمان به درست یا اشتباه تصمیم گرفت که مربی را تعویض کند من خودم دوست داشتم از مربی حمایت کنیم اما هیات رئیسه رای به برکناری دایی داد و باید عنوان کنم احمدی نژاد برای برکناری دایی در آن مقطع تماسی با من نگرفت.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص فعالیتهای کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای عنوان کرد: قرار است تغییراتی صورت گیرد و کمیته اخلاق بر اساس آنچه که در اساسنامه آمده است کارش در آینده به شکل جدیدی شروع کند.

وی درباره انتقادهای صورت گرفته از بازیکنان دو رگه تیم ملی خاطر نشان کرد: از روز اولی که کی روش به ایران آمد به وی گفتیم از ایرانی هایی که در خارج از کشور هستند استفاده کنند و تا اینجا هم استفاده لازم را از آنها برده است به عنوان مثال قوچان نژاد گلهای حساسی را برای تیم ملی به ثمر رسانده است.

کفاشیان در خصوص سفر کی روش به برزیل گفت: سرمربی تیم ملی برای بررسی وضعیت کمپ های تمرینی به این کشور می روند و من وی را همراهی نمی کنم اما برای قرعه کشی جام جهانی از من دعوت شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص تلاش کشورهای عربی برای ثبت نام مجعول روی لیگ خود خاطر نشان کرد: متاسفانه آنها رفتار دوستانه ای ندارند و مردم ما هم نسبت به این رفتارها واکنش نشان می دهند ما به فیفا نامه دادیم که عنوان کردند به ما ربطی ندارد لی وقتی این کشورها فشار وارد می کنند فیفا هم یا اسم را بر می دارد یا نام دیگری را جایگزین می کند.

وی همچنین در خصوص حذف شش بازیکن نوجوان از فهرست این تیم گفت: نباید کل تیم را با یک حرکت زیر سوال ببریم ما قبلا از فیفا یک نامه داشتیم که تشخیص سن بازیکن با ام آر ای بوده و از تیم های به صورت تصادفی تست انجام می گیرد و برای همین پس از آزمایشهای صورت گرفته متوجه شدیم ۴ تا ۵ بازیکن مادر این باره مشکل دارند که مجبور به حذف نام آنها شدیم ولی با همین تیم نیز می توانیم نتایج خوبی را در جام جهانی کسب کنیم.