به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین نقویان در نشست خبری اظهارکرد: با توجه به رویکردهای استراتژیک وزارت ورزش و جوانان، بنا بر این است که اگر خدا توفیق دهد و اصحاب رسانه مطالبه کنند، تا حدودی بحث فرهنگ را در ورزش جا می اندازیم. در دنیا اخلاق حرفه ای به عنوان یک موضوع پذیرفته شده است تا برنامه ریزی سنگینی برای آن شود.

وی ادامه داد: شما بهتر از من می دانید امروز رنجی که از نبود فرهنگ اخلاقی و اسلامی در مجموعه ورزش کشور می بریم، اگر نگوییم بیشتر از بیماران سرطانی، کمتر هم نیست. خیلی وقت ها لاپوشانی می کنیم یا با مسائل مالی مشکل را حل می کنیم. مردم این مساله را در برخوردهایشان می گویند. روی میز من پر از پوشه هایی از نگارش و مشکلات فرهنگی و اخلاقی در جامعه ورزش است. مقوله فرهنگ و اخلاق پیچیده و اسرارآمیز نیست. رسانه ها دنبال سوژه هایی هستند که آن را بزرگ کنند. من به جای اینکه شما خبرنگار باشید، می خواهم به عنوان یک خبرنگار سوال کنم که چرا چنین تیتری را زدید. شما دنبال این هستید که مجله تان فروش برود و سایت هایتان پربیننده شود. اما فکر کردید که بداخلاقی ویروسی است که همه جامعه را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: اگر جوانی سیگاری شد، فردا روز فرزندان ما را هم سیگاری می کند. امروز زنان پشت فرمان سیگار می کشند. واقعا از دوستان درخواست می کنم اخلاق مان معطوف سودگرایی نباشد. در جامعه ورزش با کمک شما می توانیم سپیدنمایی زیبا یا سیاه نمایی زشت داشته باشیم. ما دست نیاز به سوی شما دراز می کنیم که با تعامل خوب، روح رفته از کالبد ورزش را برگردانیم و روزی را شاهد باشیم که یکی از روسای ورزشی فدراسیون ها، فضیلت های فرهنگی و اخلاقی و انسانی را به عنوان جوهر جامعه ارائه دهد.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به خبرنگاری که گفت فرهنگ در ورزش ایران چاییده است، اظهار کرد: من با صحبت شما موافقم. فرهنگ به شدت فریز شده و منجمد است. باید از بالا شروع شود. مقوله فرهنگ جدی است. بیش از آنچه از بداخلاقی رنج می بریم، از کمبود بودجه رنج نمی بریم. امیدوارم با کمک شما رسانه ها مقوله فرهنگ را تکان دهیم.