به گزارش پارس به نقل ازگل؛ شیث رضایی یکی از چهره های پرحاشیه فوتبال ایران در دهه گذشته بوده است. بازیکنی با استعداد که البته به دلایل مختلف تنها مدت کوتاهی در حد توانایی فنی اش بازی کرد.

او که دو، سه باری به پرسپولیس آمده و رفته امروز بعد از چند ماه تمرین خود را آماده حضور در یک تیم لیگ برتری می بیند. با او بدون پیش داوری و در همین زمینه صحبت کردیم. شیث در این مصاحبه قول می دهد که در شرایط اخلاقی و فنی جدیدی به فوتبال برگردد.

او در این مصاحبه که البته جنجالی هم هست درباره چیزهای مختلفی صحبت کرده، مسائلی از جمله فساد در فوتبال ایران و مجادله هایی پیرامون این مسئله. بخوانید:

* اوضاع و احوالت چطور است؟

- هر روز دارم تنها تمرین می کنم. تنها تمرین کردن سخت است و برای همین اعصابم به هم ریخته است، من باید سخت تمرین کنم و بتوانم به اوج برگردم چرا که باید خرج خانواده ام را بدهم و این بزرگترین انگیزه برای من است. وقتی پسری باشی که خرج خانواده ات را بدهی باید بجنگی و کم نیاوری تا پیروز بشوی. خانواده ام همیشه جلوی چشم هایم هستند و دوست دارم آنها در رفاه باشند. به آنها افتخار می کنم و سخت تمرین می کنم و سخت تلاش می کنم.

* با آقای کاشانی در ارتباطی؟

- با حبیب کاشانی هم در ارتباط هستم و نکات اخلاقی یاد می گیرم. می خواهم برگردم و تغییرم فاحش باشد چون قول داده ام برگشتم هیچ مشکلی نداشته باشم. من این قول را به یک معلم اخلاق داده ام و تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم به کمال برسم.

* پیشنهاد برای بازی هم داری؟

- ملوان و یکی، دو تیم هستم اما فعلا نمی توانم اسمی ببرم… ملوان هم چون در روزنامه ها مطرح شده اسمش را می برم. البته فعلاً صبر می کنم تا نیم فصل بهترین تصمیم را بگیرم. می خواهم با قدرت برگردم و با قدرت ادامه دهم.

* بحث روز تبانی است آیا به تو هم از این پیشنهادات شده؟

- هزار بار به من پیشنهاد داده بودند، زمانی که در پرسپولیس بودم یکی از دوستانم کسی را به من معرفی کرد وبه من گفت اگر دوست داری پولدار بشوی می توانی از این راه به پول زیادی برسی. گفتم چطوری می شود به پول زیادی رسید… گفت مثلاً در بازی اخراج بشوی، گل به خودی بزنی با داور درگیر بشوی و کارت بگیری یا بازیکن حریف را بزنی اما من در آن مقطع بازیکن پرسپولیس بودم و به تیمم عشق داشتم. برای همین نگذاشتم حرف هایش را ادامه دهد و گفتم من هیچ وقت این کار را نمی کنم.

* به نظر تو چه کاری می توان انجام داد تا این قصیه را ریشه کن کنند؟

- باید دانه درشت ها را جدا کنند و آنها را به اشد مجازات برسانند تا حساب کار دست بقیه هم بیاید.

* در دعوای مایلی کهن و دایی حق را به چه کسی می دهی؟

- قطعاً حق را به محمد مایلی کهن می دهم به خاطر اینکه آدمی است که همیشه حق را می گوید. ایرانی اصیل است. در شرط بندی ها شرکت ندارد از همه مهم تر دو ملیتی نیست…

* منظورت از دو ملیتی چیست؟

- یعنی ایرانی و آمریکایی نیست. من خورده برده ای با کسی ندارد او آدم پاکی است و من یک روز افتخار می کنم شاگرد ایشان باشم.

* حرف های بو داری می زنی آیا این به خاطر گذشته ات با علی دایی است؟

- من مشکلی با علی دایی ندارم و با او دعوا هم ندارم، پشت سرش هم حرف نمی زنم که نتواند جوابی بدهد رو در رویش حرف هایم را می زنم.

* خیلی ها اعتقاد دارند لیست اعلام شده تیم ملی و کی روش پر از ایراد است تو نظرت چیست؟

- سرمربی تیم ملی جوابگوی برد و باخت ها است پس باید احترام بگذاریم، من معتقد هستم باید دست کی روش را باز بگذاریم تا هر انتخابی دوست دارد انجام دهد چون قطعاً او می خواهد پاسخگو باشد نه کس دیگری… در یک مقطع هم من با اینکه در اوج بودم و بهترین دفاع راست ایران بودم به تیم ملی دعوت نمی شدم. فیروز کریمی که یکی از فنی ترین مربیان تاریخ است در آن مقطع با اینکه استقلال بود انتقاد کرد که چرا من دعوت نمی شوم اما علی دایی مرا دعوت نمی کرد من هم حرفی نزدم و اعتراضی نداشتم اما خب این را هم بگویم که در همان برهه که او سرمربی تیم ملی بود بعد از آن در صبا آنقدر خوب بازی کردم که علی دایی مجبور شد من را به تیم ملی دعوت کند